експорт > пазари


Германия най-силно привлича интереса на българския бизнес за търговия и партньорство

Турция е на второ място, а Китай и САЩ са на 3-та позиция, следвани от Великобритания, Гърция и Полша, показва анкетно проучване за бизнес пътувания в чужбина проведено от БТПП

Износът на стоки е в основата на интереса, проявен от българските фирми за сътрудничество с чуждестранни партньори, посочват 65% от анкетираните.


Германия отново най-силно е привлякла вниманието и интереса на българския бизнес в посока икономическо сътрудничество. Тя е безспорен лидер в анкетно проучване за бизнес пътувания в чужбина проведено от  Българска търговско-промишлена палата (БТПП). Според изследването  38% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за търговия и партньорство.

Това е логично предвид факта, че страната е най-големият и основен търговски партньор на България. Към октомври 2019 г. имаме увеличение на българския износ за Германия с 3,2% като той е за над 7,2 млрд.лв. (15% от общия износ на страната ни), посочват от БТПП.

Турция запазва второто място, а Китай и САЩ са на 3-та позиция, следвани от Великобритания, Гърция и Полша.

С Турция бележим намаление в износа поради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват от нас същите количества суровини, но се наблюдава увеличение във вноса. С Китай имаме увеличение в стокообмена, като вдигаве износа си с 4,3% и увеличаваме вноса с близо 12%. Вероятно текущото положение в азиатската страна ще забави търговските потоци с България, заради усложненията от коронавируса.

Износът на стоки е в основата на интереса, проявен от българските фирми за сътрудничество с чуждестранни партньори, посочват 65% от анкетираните. На втора позиция остава търсенето на партньор за съвместна инвестиция в България, а трето място  заема интересът за внос на стоки. Едва 5% от участвалите в проучването, посочват че интересът им за икономическо сътрудничество е свързан с търсене на партньор за съвместна инвестиция зад граница.

Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на храните и напитките (24%), машините и оборудването (19%), металургията (14%), услугите (12%) и други. Компаниите имат още интерес в сферата на туризма, ИКТ и дървообработването.

Над 1/3 от фирмите познават напълно условията за правене на бизнес в страните, с които търгуват, а 10% напълно не ги познават. 55 % от  компаниите имат частични знания и опит със страните, с които имат бизнес отношения.

Търговията с трети страни е водеща тема, която предизвиква интереса на бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (17+1), Евразийския икономически съюз са във фокуса на фирмите, показват резултатите от проучването на БТПП. Темата за Brexit също предизвиква интерес, поради напредналите преговори и несигурността относно бъдещото развитие на отношенията между ЕС и Великобритания.



 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер