Банер

изби > класации


Stobi Winery с Кристален приз "Златната изба на България" 2020 за любима чуждестранна изба

80 % от вината на Stobi Winery са за експорт, останалите 20 % се продават в Северна Македония

Ексклузивен представител на елитната македонска изба за България е Юротим ООД.

Сайтът на успелите в експортния бизнес exporter.bg отличи с Кристален приз "Златната изба на България" 2020 Stobi Winery - една от най-модерните изби не само в Северна Македония, но и на Балканите. Напълно заслужено, защото в конкурса, организиран от сайта в социалните мрежи, винарната събра най-много гласове и изпревари в класацията икони като Moet & Chandon и Chateau Lafite-Rothschild.

Нека обаче да си припомним хронологията на събитието. В края на 2015 г., за първи път в историята на България, exporter.bg връчи наградата „Златната изба на България” за любима българска и любима чуждестранна изба.

Събитието се проведе под патронажа на Министерството на икономиката, а победителите в конкурса на exporter.bg, бяха определени от гласовете на читателите на едноименния сайт в социалните мрежи. Големият кристален приз на сайта exporter.bg “Златната изба на България” за 2020 г. беше връчен от Лъчезар Борисов - министър на икономиката. Наградата получи Юлия Костадинова, бранд мениджър за вината на изба Беса Валей в Авенди.

Заради пандемията гласуването продължи през цялата 2020 г. То приключи на 21 февруари 2021 г. В продължение на година и два месеца ценителите на виното в социалните мреже - Фейсбук, Линкдин и Туитър, даваха своя глас за  за любима българска и любима чуждестранна изба.

Кристален приз "Златната изба на България" 2020 за Stobi Winery от Северна Македония

В надпреварата участваха 130 български и 130 чуждестранни изби.

“Избрахме гласуването чрез платформа в Интернет защото младите и активни хора на България, които формират винената култура у нас, са там. Те бяха журито, което класира най-добрите български и чуждестранни изби”, каза Димитър Дженев по време на връчването на наградите “Златната изба на България” за 2020 г. Той благодари на Министерството на икономиката за подкрепата и на  Българската агенция за експортно застраховане - основен спонсор на конкурса от първото му издание досега.

И допълни, че целта на конкурса е да се популяризират новите, модерни изби на България, които произвеждат висококачествени вина и развиват модерен винен туризъм. Но не пропусна да отбележи, че в страната ни се продават все повече вина от Стария и Новия свят.

“Затова избрахме, в гласуването на сайта да бъдат включени 130 чуждестранни изби - модерното лице на Стария и Новия свят”, отбеляза още Димитър Дженев.

Големите победители в петото издание на конкурса на сайта exporter.bg "Златната изба на България"

И обяви класирането при чуждестранните изби: Stobi Winery, Moet & Chandon, Chateau Lafite-Rothschild, Chateau Margaux, Chateau Angelus, Babich, Chateau Latour и Domaine Laroche.

Stobi Winery ще сложи Кристалния приз “Златната изба” за 2020 г. в залата на винарната, където са дипломите със златните, сребърните медали и другите призове на Стоби, спечелени през годините на Декантер, Мундус Вини, Международния балканският форум на виното в София и Белград, както и на други световни винени конкурси. Сега прибавя към тях и една престижна награда от експортния сайт на България.

За винарната


Общият капацитет на винарната е 4 500 000 литра. Производството е изключително основано на собствени лозя, които са 550 хектара, с традиционни разновидности грозде, както и международно признати сортове.

80 % от вината на Stobi Winery са за експорт, останалите 20 % се продават в Македония. Външен пазар № 1 на винарната е Сърбия, след което идва Германия.

През последните години Stobi Winery има много добри продажби в Русия, направи пробив в Китай и САЩ. В САЩ винарната продава Ркацители, Жиловка, розе и Вранец Веритас.

Преди време Wall Street Journal препоръча на своите читатели 5 топ вина. Едно от тях бе Жиловка на Stobi Winery. Виното направи силно впечатление на Уил Лайънс, винения редактор на едно от най-авторитетните издания в САЩ и света.

В същото време не по малко известният в цял свят Washington Post, препоръча на своите читатели Вранец – флагманът на македонската изба. Дейв МакИнтайър – винен редактор на един от най-авторитетните американски вестници написа ласкави думи за Stobi Vranec 2012.

Трябва да се отбележи, че Винарна Стоби продава успешно вина в страните от Балканския регион, включително България. Ексклузивен представител на елитната македонска изба за България е Юротим ООД.

Димитър Дженев

Снимки: Божидар Марков




 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер