Банер

компании > непублични компании


Обновяват Ловико Сухиндол и изба Стамболово

Промяната засяга цялото портфолио, както като визия, така и като стил на вината, казва Радослав Радев

Най-големите ни пазари са Русия и Чехия. Сега започваме сериозно да навлизаме в Полша. Присъстваме и на традиционните пазари за България като Белгия, Холандия, Дания, Англия, Щатите”, отбелязва търговският директор на двете емблематични за България изби

Ловико Сухиндол и Стамболово – две изби със стари традиции във винопроизводството. Как реагират на днешните реалности? Въпросът ми е към Радослав Радев, търговски директор на Ловико Сухиндол и  Винарска изба Стамболово

“И двете изби са в процес на обновяване на цялото портфолио, както като визия, така и като стил на вината. Това наистина са две емблематични предприятия.

Може би всеки първи досег на човек с вино в България през последните поколения е бил с вино на Ловико Сухиндол или на изба Стамболово.

Това е валидно за България, валидно е и за външните пазари”, отбелязва Радев. А колкото до съотношението на продажбите експорт към вътрешен пазар, то е в полза на експорта.

“Като цяло продажбите ни са 70 % за експорт и около 30 % се реализират в България. Тук говоря не само за Ловико Сухиндол и Стамболово, но и за Новико Норд Чирпан, който е специализиран в производството на пенливи вина.

Най-големите ни пазари са Русия и Чехия. Сега започваме сериозно да навлизаме в Полша. Присъстваме и на традиционните пазари за България като Белгия, Холандия, Дания, Англия, Щатите”, разказва Радев.

И допълва, че двете предприятия са с доста голям потенциал. Има направени инвестиции в модернизация на производствените мощности. Предстои да бъдат осъществени и други вложения.

“Имаме приблизително 500 хектара лозя, общо за двете изби. Налице е и доста амбициозна програма за разширяване на лозовите насаждения.

Полагаме усилия за развитието на нови пазари и за позициониране в по-високи ценови сегменти от тези, в които България традиционно е известна”, разкрива Радев.

И открехва завесата, че през следващата година ще насочат доста усилия към вътрешния пазар. “Предстои да пуснем нови продукти. Те ще са много модерни и като визия, и като вкус“, обещава търговският директор на двете емблематични за България изби.

(Цялото интервю на Димитър Дженев с Радослав Радев четете в секция Експорт на страница Пазари.)

Снимка: Стефан Марков

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер