финанси > застраховане


Как да избегнете фалит при щета в чужбина

Застраховането е инструмент за ограничаване на риска, въпреки застрахователните премии, които са дължими

Цените на застраховката Отговорност на превозвача са конкурентни между всички застрахователи и се определят от района на превоз, вида (влекач, товарен) и броя на МПС

Кой поема отговорността при превозване на товари? Подготвени ли са водачите на товарни автомобили за ситуациите, които изникват в процеса на транспорт и товаро-разтоварни дейности? При щета по застраховки „Отговорност на превозвача” и „Карго“ какво трябва да се предприеме незабавно?

Ето на тези въпроси отговор дават от Застрахователен брокер „Балкан“.  Първите им практически съвети, които вече ви представихме, бяха за Застраховка „Карго”. Сега е ред на задължителната застраховка Отговорност на превозвача.

Първо трябва да отбележим, че задължителните застраховки са Отговорност на превозвача, Гражданска отговорност на МПС, Трудова злополука и Обща гражданска отговорност при лицензиране/ прелицензиране на превозвачи.

А доброволните застраховки са: Карго застраховки, Каско, Помощ/Злополука при пътуване в чужбина, Отговорност на работодателя и други;

В процеса на работа понякога се случват неблагоприятни събития, които са непредвидими и могат да доведат до огромни загуби за фирмата/работодателя.

Застраховането е инструмент за ограничаване на риска, въпреки застрахователните премии, които са дължими. В дългосрочна перспектива платените премии могат да спестят загуби, които биха довели до фалит.

Ето и малко повече информация за застраховката Отговорност на превозвача. За нея трябва да се отбележи, че цените на застраховките са конкурентни между всички застрахователи и се определят от района на превоз, вида (влекач, товарен) и броя на МПС.

От Застрахователен брокер Балкан дават пример с конкретна щета и при какви условия тя ще бъде изплатена.

Щетата е измокряне на товар 5 „роли опаковъчна хартия”, вследствие буря и проливен дъжд. Вредите в мокрите роли не могат да се ограничат, поради хигроскопичността на хартията.

Щетата ще бъде платена, ако чергилото е скъсано, в резултат на бурята или ако клон на дърво е нарушил целостта му и е проникнала вода. Приемаме, че общата щета е за 1565 кг. При единична цена на тон 635 EUR/to  това прави 993,78 ЕUR/to.

Общата сума за възстановяване е 1565*0,635-120,02 (1565*0,07669=120,02 отпадъчна стойност) = 874 ЕUR.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер