експорт > пазари


„Катаржина Естейт” ще изнася вина от по-висок клас

Цветелина Николова, изпълнителен директор на „Катаржина Естейт”, пред exporter.bg за стратегията на избата да не продава евтини вина

 

 

„Имаме намерение да правим експорт на висок клас вина, като Katarzyna Reserve, Encore Syrah и Question Mark - за Япония, Китай и Индия, а вината, които ще предлагаме в Русия, няма да са по евро и двадесет цента ”, казва един от най-младите, но доказали се мениджъри в този бизнес  - Цветелина Николова.

На ProWine в Дюселдорф България нямаше национален щанд. Нямаше щанд и на нито една българска изба. Но Цветелина Николова, изпълнителен директор на „Катаржина Естейт”, не пропусна да посети изложението.

“Исках да видя какви са тенденциите и кои са основните пазари, на които можем да  - изнасяме вина от по-висок клас”, каза за exporter.bg управителката на една от най-успешните и титуловани български изби.

Да продаваш на отбрани места


“Нямаме намерение да продаваме евтини вина. Нашите усилия ще бъдат насочени към няколко държави и някои по-големи градове по света. Ще продаваме вина от по-висок клас само на тези отбрани места. Ще търсим по-скоро имиджови продажби, отколкото преследване на обеми.”
Така Цветелина Николова, очерта пред нашия сайт стратегията на „Катаржина Естейт”.

И допълни, че едва ли би имало нещо по-хубаво от това - да продават висок клас вина, по 10 000 бутилки годишно в Япония, 10 000 в Китай и 10 000 в Индия. Другите държави, към които са насочени усилията на Цветелина Николова са САЩ, Швейцария и Русия, но за Русия, уточнява тя, няма да става дума за вина от по евро и двадесет цента. “Говорим за отбрани места в руската столица и в по-големите градове на този необятен пазар, където ще продаваме вина от висок клас като Encore Syrah и Question Mark”.

Българската изба с най-много награди в чужбина

Стремежите на управителката на избата не са безпочвени или плод на някакви празни мечти. Тя здраво е стъпила на чудесните резултати, които вината на „Катаржина Естейт” постигат по време на световни винени конкурси.

Една проста сметка показва, че това е българската изба печелила най-много награди и медали от международни дегустации. Последното успешно участие на „Катаржина Естейт” е на престижното изложение China Wine and Spirit Awards, където участват 1500 изби от цял свят.

С безспорните си качества златен медал печели Le Voyage - Cabernet Franc & Syrah 2011.  Encore Syrah, 2011 също грабва златен медал, а Question Mark  и Question Mark  Gold, 2011 печелят сребърни медали.

Там, където понятието нисък клас не съществува

Именно този успех дава надежди на управителя на избата Цветелина Николова за бъдещи продажби в Китай, където понятието нисък клас не присъства в речника на техните търговци и ресторантьори.

Вече има няколко заявки от страна на китайски мениджъри за закупуване на вина от високия клас на „Катаржина Естейт”. Вероятно те също са били впечатлени от високите отличия, които избата получи по време на винения конкурс в Китай.

Наскоро Цветелина Николова е реализирала сделка с вина от среден и висок ценови клас за Индия. Тя правилно е преценила, че това е пазар с голямо бъдеще, защото от известно време в страната на Тадж Махал, махараджите, гурутата, Боливуд и високите технологии, е отпаднала забраната за жените да пият вино.

Това дало силен тласък в продажбите на висококачествени вина, които с всеки изминал ден непрекъснато пълнят листите на индийските ресторанти, известни със своята кухня и голяма посещаемост в цял свят.

Друг пазар, на който могат да се продават вина от по-висок клас, е САЩ. По време на дегустации в Ню Йорк, проведени наскоро, представянето на „Катаржина Естейт” е повече от впечатляващо. Дегустациите са част от европейски проект за промоции в трети страни, включващ САЩ, Китай и Швейцария, в който избата участва.*

Шанс за българските и балканските вина


По време на ProWine в Дюселдорф Цветелина Николова забелязва още една тенденция – силното присъствие на всички държави от Новия свят – Чили, Аржентина, Австралия, Нова Зеландия и Южна Африка.

“Цял свят купува Нов свят и това доведе до недостиг на количества от техните вина. Ето защо на национално ниво тези държави взеха решение да вдигнат цените на вината, които предлагат”, разказва управителката на „Катаржина Естейт”.

Според нея това дава шанс на големите производители в Европа - Франция, Италия и Испания, които напоследък имат страхотни минуси в продажбите, да се посъвземат и да позакрепят позициите си на световните пазари.

В тази ситуация се отваря шанс за България и за вината от Балканите. Неслучайно в Дюселдорф е имало огромен щанд на Турция, както и щандове на Македония, Гърция, Словения и Сърбия. “Доста от избите от нашите балкански съседи вече правят много качествени вина”, отбелязва Цветелина Николова.

Вина само от висок клас. Защо не?


„Защо един ден „Катаржина Естейт” да не прави само висок клас вина, от типа Encore Syrah и Question Mark” пита тя.

Има основания да зададе този въпрос, защото избата притежава и капацитета, и технологиите, и собствените лозя, за осъществи това намерение. А наградите, които „Катаржина Естейт” печели на световни дегустации и конкурси, все повече ще тласкат нещата в тази посока.

Димитър Дженев


* За успешното участие на "Катаржина Естейт" в дегустациите, проведени в Ню Йорк, exporter.bg разказва в специалния репортаж, публикуван в секция Експорт, на страница Международни изложения.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер