експорт > пазари


В Китай търсят скъпи вина

Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, пред exporter.bg за това, как се пробива на китайския пазар

“Китай наистина е един огромен пазар, но трудността е да намериш правилните хора, които да имат желанието, възможността и знанието, как да наложат тези продукти на китайския пазар”, казва Ивайло Антонов

“Доколко Китай и Азия са привлекателни за продажбата на български вина там?” Въпросът ми е към Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри.

“Това наистина са добри пазари, но за разлика от другите изби, които изнасят там, при нас има една специфика. А тя е, че мажоритарният ни собственик, има изба на територията на Китай. По-голямата ни част от продажбите ни там минават през компанията, която е регистрирана в Китай”, отговаря Антонов.

“Това, което прави впечатление на китайските ни колеги е, че клиентите на Беса Валей в тази страна, се преориентират да избират вина с по-високо качество. Нещо, което е доста похвално, защото първоначално, когато стартирахме с експорта за Китай, тръгнахме с по-ниския клас вино. В момента бих казал, че там никой не се интересува от нисък клас вино”, отбелязва шефът на Беса Валей.

Според него Китай наистина е един огромен пазар, но трудността е да намериш правилните хора, които да имат желанието, възможността и знанието, как да наложат тези продукти на китайския пазар. Той е доста интересен и динамичен. “Много колеги правят там успешен бизнес, но има и други, които не успяха”, подчертава Антонов.

Беса Валей успяват, защото имат база в Китай, на която са стъпили. Единственото наливно вино, което изнасят е за Китай. “Това е продиктувано от философията, да може да се направи правилния баланс и интересни блендове с наше вино и сортове, които са интересни на китайския пазар. Което пък е едно конкурентно предимство пред всички други производители. Ние имаме възможността да блендираме вина, при което се получават комбинации удачни за този пазар”, разказва шефът на една от най-успешните и утвърдени български изби.

И допълва, че търговската им марка за китайския пазар е Chateau Nine Peaks (Шато Деветте върха). “Доколкото знам, още с появяването си на пазара, това вино веднага е започнало да печели медали”, отбелязва Антонов.

На снимката: Ивайло Антонов зарязва в собствените лозови масиви на Беса Валей Уайнъри

(Цялото интервю на Димитър Дженев с Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, четете на страница Винен бизнес.)












 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер