финанси > банки
Нарастват разплащанията с банкови карти в търговските обекти

|
Нарастването е както при броя направени транзакции – ръст от 15% при разплащания на ПОС терминал и теглене на банкомат, така и 20% при реализирания обем с карти на ПОС и АТМ терминали, показват данните на СИБАНК.
През първата половина на годината банката отчита особено голямо нарастване в броя на издадените безконтактни дебитни и кредитни карти в сравнение със същия период на миналата година.
|
По данни на СИБАНК пазарът на банкови карти в България отбелязва отчетлив ръст през първата половина на 2015 г. Нарастването е както при броя направени транзакции – ръст от 15% при разплащания на ПОС терминал и теглене на банкомат, така и 20% при реализирания обем с карти на ПОС и АТМ терминали.
Най-чувствителен ръст банката отчита при плащанията на ПОС терминал при търговци – 32%. Тенденцията при този тип разплащания е намаляване средната стойност на сумите, което показва, че потребителите използват дебитните и кредитните си карти все по-често и за все по-малки по размер ежедневни покупки. Стойности на сумите на изтеглените средства от банкомати са значителни, като средната сума на транзакция е около 220 лева. През първата половина на годината банката отчита особено голямо нарастване в броя на издадените безконтактни дебитни и кредитни карти в сравнение със същия период на миналата година. Най-разпространените и активно издавани са картите Debit MasterCard PayPass.
С безконтактните карти картодържателите на СИБАНК имат възможност да плащат по-бързо за суми до 25 лв. – без да поставят картата в ПОС устройството, без да въвеждат ПИН и без да е необходим подпис. По този начин плащането с банкови карти на терминали става по-лесно и удобно, дори и за най-дребните суми. За суми над 25 лв. клиентите също могат да платят безконтактно, като е необходимо при плащането да въведат и ПИН код. Все повече картодържатели предпочитат банковите си карти като основен инструмент за разплащане. Тенденцията на пазара е предлагането на допълнителни картови продукти и услуги за различни сегменти потребители, както и оживление на пазара откъм картови иновации, особено при все по-широко разпространените безконтактни разплащания. Разширяването на картовия бизнес, откъм брой на карти и активност на картодържателите, усилено се стимулират чрез различни методи и услуги, като ангажираността и интереса на потребителите зависи именно от масовото им предлагане, ясна комуникация и обучение от страна на банките към картодържателите и търговците.
|