финанси > банки


Нарастват разплащанията с банкови карти в търговските обекти

Нарастването е както при броя направени транзакции – ръст от 15% при разплащания на ПОС терминал и теглене на банкомат, така и 20% при реализирания обем с карти на ПОС и АТМ терминали, показват данните на СИБАНК.

През първата половина на годината банката отчита особено голямо нарастване в броя на издадените безконтактни дебитни и кредитни карти в сравнение със същия период на миналата година.

По данни на СИБАНК пазарът на банкови карти в България отбелязва отчетлив ръст през първата половина на 2015 г. Нарастването е както при броя направени транзакции – ръст от 15% при разплащания на ПОС терминал и теглене на банкомат, така и 20% при реализирания обем с карти на ПОС и АТМ терминали.

Най-чувствителен ръст банката отчита при плащанията на ПОС терминал при търговци – 32%. Тенденцията при този тип разплащания е намаляване средната стойност на сумите, което показва, че потребителите използват дебитните и кредитните си карти все по-често и за все по-малки по размер ежедневни покупки. Стойности на сумите на изтеглените средства от банкомати са значителни, като средната сума на транзакция е около 220 лева. 

През първата половина на годината банката отчита особено голямо нарастване в броя на издадените безконтактни дебитни и кредитни карти в сравнение със същия период на миналата година. Най-разпространените и активно издавани са картите Debit MasterCard PayPass.

С безконтактните карти картодържателите на СИБАНК имат възможност да плащат по-бързо за суми до 25 лв. – без да поставят картата в ПОС устройството, без да въвеждат ПИН и без да е необходим подпис. По този начин плащането с банкови карти на терминали става по-лесно и удобно, дори и за най-дребните суми. За суми над 25 лв. клиентите също могат да платят безконтактно, като е необходимо при плащането да въведат и ПИН код.

Все повече картодържатели предпочитат банковите си карти като основен инструмент за разплащане. Тенденцията на пазара е предлагането на допълнителни картови продукти и услуги за различни сегменти потребители, както и оживление на пазара откъм картови иновации, особено при все по-широко разпространените безконтактни разплащания.

Разширяването на картовия бизнес, откъм брой на карти и активност на картодържателите, усилено се стимулират чрез различни методи и услуги, като ангажираността и интереса на потребителите зависи именно от масовото им предлагане, ясна комуникация и обучение от страна на банките към картодържателите и търговците.



 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер