експорт > пазари
Via Verde пуска на пазара нова серия вина Expressions
|
Експортните планове на компанията за реколта 2015 г. са насочени, както към европейските пазари, така и към САЩ, Япония, Китай, Хонг Конг и Русия.
„Винаги се стремим да създаваме вино, което разкрива потенциала на сортовете и тероара, вино със свой собствен характер и дух. Вино, което вдъхновява. Серия Expressions е вдъхновена от идеята за свободата да изразяваш себе си, своите чувства, мисли и емоции“, казва пред exporter.bg Мариана Василева, собственик на бранда Via Verde.
|
Г-жо Василева, разкажете ни малко повече за новата серия вина Expressions. Какво „изразява“ и от какво е вдъхновена?
- Серия Expressions е вдъхновена от идеята за свободата да изразяваш себе си, своите чувства, мисли, емоции. Ние вярваме, че в това се крие и част от магията на виното – провокира ни да бъдем по-истински, да се вгледаме в себе си, да дадем воля на емоциите и чувствата си и да бъдем по-искрени в общуването помежду си.
В серията ще откриете купажни вина, съчетаващи по вълнуващ начин характеристиките на различни сортове в един провокиращ сетивата микс от аромати, вкусове и цвят. Ключов елемент както във визията, така и в посланието на серия Expressions е образът на водното конче. То носи усещането за красота и елегантност, съчетани със зрялост, характер, вътрешна сила и хармония – характеристики, които се стремим да постигнем както у себе си, така и във виното, което създаваме.
Как ще се позиционира и какви са очакванията Ви за бъдещи продажби?
- Всяко вино е в малка партида от 2500 до 5000 бутилки. Гроздето, което сме вложили е внимателно подбрано от лозовите ни масиви в близост до с. Левуново и с. Илинденци с редуциран добив от 500-700 кг/дка.
"Серия Expressions е вдъхновена от идеята за свободата да изразяваш себе си, своите чувства, мисли, емоции. Ние вярваме, че в това се крие и част от магията на виното – провокира ни да бъдем по-истински, да се вгледаме в себе си, да дадем воля на емоциите и чувствата си и да бъдем по-искрени в общуването помежду си", разкрива философията на новата бутикова серия Мариана Василева.
|
При отглеждането на лозята и винифицирането, се стремим да следваме добрите практики, за да успяваме да създаваме вино, което да разкрива характеристиките на тероара и сортовете, от които е направено.
|
При отглеждането на лозята и винифицирането, се стремим да следваме добрите практики, за да успяваме да създаваме вино, което да разкрива характеристиките на тероара и сортовете, от които е направено. Постарали сме се да го облечем в подходяща визия. Позиционирали сме го в средния ценови клас и се надяваме да се приеме добре от клиентите на по-добрите магазини и заведения, които ценят хубавото вино, не само в България.
През 2015 г. представихте сериите Debut и Motif, реколта 2014. Как се приеха на пазара?
- Започнахме реализацията на първата серия от есента на 2015 г., все още изграждаме мрежата от точки на продажба. Не реализираме големи обеми, но и не това е целта на тези първи серии. Много хора харесват нашите вина, но обектите, в които могат да ги намерят са ограничен брой към момента. Разработването на дистрибуционна мрежа е бавен процес, но ние сме упорити и последователни, държим на качеството и хората постепенно го оценяват.
Участвате на български и международни изложения, което предполага интерес към външни пазари. Накъде са насочени бъдещите Ви експортни планове?
- Определено имаме експортни планове, особено за реколта 2015 г. Преценката ни е, че колкото и да са добри нашите вина, произведените количества много трудно биха се реализирали на родния пазар.
Едно от най-силните оръжия на изба Via Verde е младият и изключително амбициран екип, с който Мариана Василева разполага.
|
Проявяваме интерес, както към европейския пазар, на който качественото българско вино се възприема с все по-голям интерес, така и към САЩ, Япония, Китай, Хонг Конг. Не изключваме и Русия.
|
Това са все големи пазари, където се цени и хубавото вино от бутикови изби. Предстоят преговори, представяне и още много работа в тази насока.
Планирате ли разширяване на лозовите масиви и засаждане на други сортове, като по този начи се разшири и портфолиото Ви от вина?
- Това е една от целите ни. Предстои ни реализация на два проекта за общо 136 дка нови лозя, в които ще има и нови по-различни сортове, включително и местни, което е от значение за разширяване на възможностите за нови продукти. За нас е от първостепенно значение качеството на гроздето, от което се произвеждат нашите вина и по тази причина основните ни инвестиции са насочени към собствени лозови масиви.
На какъв етап са инвестиционните Ви планове, свързани с изграждането на винарна?
- Все още сме в проектна фаза. Не е ясно дали ще можем да ползваме финансиране от ПРСР 2014-2020, тъй като за Министерство на земеделието винопроизводството не е приоритетен отрасъл. Това ни поставя в доста неконкурентно положение, защото всички други колеги от района, а и не само, са изградили своите винарни с финансиране по програми. Планираме да стартираме строителството през 2017 г.
Благодаря за това интервю!
Биляна Боянова
Снимки: Божидар Марков
(Официалната премиера на новата серия бутикови вина Expressions на изба Via Verde се състоя снощи в модерната и стилна галерия Gallery 2.0. По време на изисканото парти, гостите се насладиха не само на впечатляващите вина от серията Expressions, но и на добре подбраните гурме хапки.
Как вината Expressions се самоизразяват и как избата пробива на пазара с добро качество и добра, позитивна енергия, ще разберете от видео интервюто на главния редактор на exporter.bg Димитър Дженев и оператора Божидар Марков, което предстои да бъде публикавано в сайта)
|