експорт > международни изложения
New Wines of Ancient Thrace ще промотира българските вина на две от най-големите изложения в света
|
Българската асоциация на износителите на вино ще представи родни винопроизводители на ПроВайн Шанхай от 7 до 9 ноември и Hong Kong International Wine & Spirits Fair от 10 до 12 ноември 2016 г.
"Истински вярваме в успеха си", коментира Галина Нифору, председател на асоциацията.
|
Промоционалната кампания New Wines of Ancient Thrace на Българската асоциация на износителите на вино (БАИВ) ще представи бакхусовите еликсири на родни винопрозиводители по време на изложенията ПроВайн Шанхай от 7 до 9 ноември и Hong Kong International Wine & Spirits Fair от 10 до 12 ноември 2016 г.
През 2015 г. най-успешното винено изложение в Хонг Конг привлича 20 000 търговци от 75 страни и повече от 1060 изложители от 32 страни.
За търговците на вино и спиртни напитки то осигурява перфектната платформа за търговия - като безмитна зона и логистичен център, от който могат да се ползват всички фирми с интерес не само към Китай, но и към цяла Азия.
Ролята на Хонконг като винен център, който е изключително важен за търговията на вино в Азия, може да се види от данните за 2015 година: общият внос на вино се увеличава с 20.9% в количествено измерение и 27.6% като стойност.
Безспорно едно от най-успешните винени изложения в Китай е ПроВайн Шанхай. ProWein Düsseldorf се провежда всяка година през месец март и е оценявано като винено изложение №1 в света. Директно продължение на това значимо събитие е изложението в Шанхай, което събира всяка година над 10 000 търговци от целия свят и най-вече от Азия.
Изложението през 2015 e привлякло 25% повече посетители спрямо 2014, като успех за това имат усилията на организаторите и промоцията на изложението във всички градове на Китай. "Истински вярваме в успеха си", коментира Галина Нифору, председател на БАИВ, дни преди старта на кампанията. "Качеството на нашите вина, никога не е била толкова високо. Имаме всички необходими дадености, за да бъдем конкурентоспособни на тези пазари - отлично качество, добро съотношение цена/качество, интересни нови за консуматорите местни сортове, отлична модерна визия и най-вече силно мотивирани винопроизводители, които се стремят да произвеждат все по-добри вина година след година. Аз съм сигурна , че всички винарски изби, които участват в този проект, ще намерят правилния дистрибутор и ще започнат да продават своите вина на пазара в Китай.
Кампанията New Wines of Ancient Thrace гордо подчертава факта, че виното е родено по тези земи още преди 6 хиляди години. Култът към бога на Виното Дионис всъщност произхожда от Древна Тракия.
За траките виното е свещен елемент от религиозните практики. Най-известните златни и сребърни съдове, които изобразяват ритуали на винопиене с бог Дионис, са намерени именно в земите на Древна Тракия.
Всъщност точно в Древна Тракия се е зародило винопроизводството, пренесено в различни части на Европа и света след това. Регионът се намира на една и съща географска ширина с придобилите световна известност региони като Бордо, Южна Франция и Централна Италия.
Древните тракийски традиции, съчетани с модерните технологии в днешно време, дават блестящи резултати. Вината от местните сортове Мавруд, Мелник, Рубин, Гъмза, Димят, Червен мискет и др. нямат конкуренция.
Информация в аванс
За 2015 година България е изнесла 400 000 литра вино в Китай на средна цена 4, 47 щ.д. Това нарежда страната ни на 5-то място в света по най-висока средна цена на този толкова важен пазар, а по отношение на изнесеното вино като количество се нареждаме на 17-то място - небивал пробив, който досега не се е случвал, събщават от асоциацията. |