експорт > международни изложения


Български компании ще произвеждат „умни“ дрехи

„Умните“ дрехи със сензори, свързани в дигитализирани мрежи, са хит на Световния мобилен конгрес в Барселона

Якета, които могат да предават информация за местоположението на собственика си, могат да се окажат животоспасяващи за планинари, пътешественици и всички любители на откритата природа.

Сред хитовете на тазгодишния Световен мобилен конгрес (MWC) в Барселона са „умните“ дрехи със сензори, свързани в дигитализирани мрежи, които могат да ви спасят живота.

Под „умни“ дрехи тази година се разбират облекла, които не само имат сензори за основните физически параметри на човешкото тяло, но и са свързани в безжична мрежа. През миналата година значителна част от сензорните дрехи, показани на Световния мобилен конгрес, не бяха свързани.

Става въпрос за тениски, шорти, клинове и други, които измерват температура, пулс и кръвно налягане на тялото. Както и якета, които могат да предават информация за местоположението на собственика си. „Умните“ дрехи могат да се окажат животоспасяващи за планинари, пътешественици и всички любители на откритата природа.

С „умни“ дрехи треньорите могат да “наблюдават” тренировките на посетителите и да събират данни за спортната активност на всеки клиент, за да анализират резултатите им и да предложат по-добри тренировъчни програми. Болници и рехабилитационни центрове могат да използват „умни“ дрехи за постоянен мониторинг на пациентите си.

„Умни“ дрехи може да използва и индустрията. Така например, служебните облекла на работещи на отделечени и опасни обекти, могат да предават постоянно информация за здравословното им състояние и навреме да алармират за инциденти.

Към тази ниша се насочват и няколко родни компании, които ще диверсифицират производството си чрез финансиране по ОП „Иновации и кнкурентоспособност“.

Русенското шивашко предприятие "Аристон С", известно най-вече с експортно ориентираното си производство, се насочва към производство на спортни облекла за жените, които се занимават с екстремен туризъм и спорт. Те ще внедрят дамско яке „AdventureS“ от защитна мембранна материя с вграден GPS за проследяване и соларен панел за зареждане на мобилни устройства.

С близка концепция е и плевенската „Георгиев и Ко“ ООД, която предлага собствена разработка на яке, което се превръща в спален чувал. Якето ще разполага със солар и допълнителни приспособления, които да гарантират живота и безопасността на потребителите.

Компаниите ще реализират иновативните си проекти в следващите две години.


 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер