експорт > пазари


Еми Маринова: Дегустацията в Лондон позволи да покажем разнообразието на сортове в България, както и старанията на малките производители към висококачествени вина

Експортният директор на Винарска изба Шато Бургозоне, пред exporter.bg: Посетителите бяха много впечатлени, че вината са висококачествени, изключително от собствени лозя, в повечето случаи с ръчно брано грозде и ниски добиви.

„Идеята за общ бранд на асоциацията би била интересна за в бъдеще, но засега е реално да започнем с общ представящ асоциацията стикер на всяка бутилка“, смята Еми Маринова.

За трета поредна година Българска Асоциация на Независимите Лозаро-винари (БАНЛВ) проведе серия от събития в Лондон, които запознаха търговци, ресторантьори, сомелиери и винени консултанти с българските занаятчийски вина и хората, които стоят зад тях.

На търговска дегустация, състояла се на 24 март в галерията към  посолството ни в Лондон, бяха представени вината на 12 от членовете на БАНЛВ -  Иво Върбанов, Орбелус, Росиди, Шато Бургозоне, Винарна Братанов, Вила Мелник, Боровица, Трастена, Еолис Естейт, Шато Коларово, Шато Сунгурларе и Тракийски Легенди. Над 120 посетители от винения бранш, сред които Richard Hemming MW (винен консултант и журналист, пишещ за сайта на Джансиз Робинсън), Stephen Hobley (Decanter Magazine), Sonia & Nevil Blech (Wine Behind the Label), Juan Carlos Rincon (журналист), Keith Grainger (консултант) и други винени професионалисти имаха възможност да опитат най-доброто от последните реколти на винопроизводителите.

В коментар за преживяването, което вината дават на потребителите Steven Spurrier - председател на борда на журито на DECANTER DWWA сподели: „I do not believe in "Value for Money". I believe in "Value for Pleasure”!

В съпътстващо събитие, провело се в най-новата локация на VAGABOND WINES - верига независими винени барове с награда от DECANTER, вината на избите бяха представени пред по-широка публика. Освен традиционните посетители и клиенти на заведението имаше силно присъствие на българи, живеещи в Лондон, а дегустацията предизвика голям интерес. Всеки представител на изба имаше възможност да представи вината си лично и да разкаже за особеностите в производството им, начина на отглеждане на лозята и спецификите на района.


В поредица от интервюта сайтът exporter.bg ще даде възможност на избите, представили вината си в Лондон, да споделят своите впечатления от дегустациите на английска земя. Първото от тях бе с Милица Зикатанова, Мениджър "Маркетинг и продажби" във Винарска изба Вила Мелник. Продължаваме с Еми Маринова, Експортен директор на Винарска изба Шато Бургозоне.


Какви са впечатленията Ви от срещата с търговци, ресторантьори, сомелиери и винени консултанти в Лондон?


- Впечатленията са много положителни. Повечето професионалисти бяха много заинтересувани да научат повече за България. Бургозоне представи вина от Северна България (Дунавската равнина) и повечето професионалисти бяха впечатлени, че в България правим и хубави бели вина.

Не се съмнявам, че участниците в търговската дегустация, състояла се на 24 март в галерията към посолството ни в Лондон, са видяли новото лице на българското вино? Какви бяха техните коментари за съотношението цена - качество?

- Всички посетители бяха много впечатлени от високото качество на представените вина. Това че вината са изключително от собствени лозя, в повечето случаи с ръчно брано грозде и ниски добиви, значително допринася за създаването на новото лице на българското вино. На английския пазар България е най-вече известна с доброто съотношение цена – качество на своето Каберне Совиньон и тази дегустация позволи да покажем разнообразието на сортове в България, както и старанията на малките производители към висококачествени вина, които по нищо не отстъпват на най-известните международни вина.

Очаквате ли да последват продажби на Ваши вина в Лондон и на Острова като цяло?


- Много от посетителите бяха сомелиери и журналисти и дори да харесаха вината ни, необходим е вносител, който да поеме риска да внесе и да докара вината ни на английския пазар.

Еми Маринова, на щанда на избата в Лондон: Бургозоне представи вина от Северна България (Дунавската равнина) и повечето професионалисти бяха впечатлени, че в България правим и хубави бели вина.

След дегустацията водим преговори с няколко вносители и се надяваме да намерим партньор. Времето ще покаже дали сме успяли.

Пазарът на вина във Великобритания е много труден поради огромното предлагане и големия брой играчи на него, но в същото време е толкова благодатен, заради платежоспособноста на клиентите. В коя ниша на този толкова конкурентен пазар смятате, че Вашите вина имат шанс да се позиционират?

- Като производители на висококачествени вина, които обаче не са познати на пазара, ние целим ресторантите, малките винени магазини и винените барове.

Смятате ли, че вината на избите от Българска Асоциация на Независимите Лозаро-винари биха могли да излязат с общ бранд на този пазар? Като име как бихте искали да звучи този бранд?

- Националният ни девиз е: Съединението прави силата. Идеята за общ бранд на асоциацията би била интересна за в бъдеще, но засега е реално да започнем с общ представящ асоциацията стикер на всяка бутилка.

Ние също смятаме че най-полезно ще е, ако получим подкрепа от държавата за участие на избите от Българската Асоциация на Независимите Лозаро-Винари с безплатен щанд на най-голямото винено изложение в Англия - London Wine Fair. Там едно наше участие ще допринесе за имиджа на българските вина в Англия и ще ни помогне да си намерим партньори.

Благодаря за това интервю.


Димитър Дженев

Горе на снимката: Стефан Маринов, собственик на Винарска изба Шато Бургозоне, след като миналата година избата спечели наградата "Златната изба" на сайта exporter.bg

За Асоциацията


В Българската Асоциация на Независимите Лозаро-винари към момента членуват 30 изби. Тя представлява и защитава интересите на независимите лозаро-винари в България, включително на ниво европейски парламент, посредством членството си в Европейската конфедерация на независимите лозаро-винари CEVI. Асоциацията промотира качествотото и автентичността на българското вино, произведено „от тероара“. Всяка година тя участва с дейности свързани с лозаро-винарската политика и съдейства на своите членове при организиране на участия в местни и международни изложения.


 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер