коментари > анализи


CNBC: Надпреварата за създаване на технология за роботи и изкуствен интелект доминира в безброй индустрии

Това ще засегне големи части от икономиката: работни места, банковата система, транспортната индустрия, прогнозира водещият американски телевизионен канал

Технологичните постижения изискват правителствата, компаниите и академичните институции да развиват по-образовани и по-квалифицирани хора. Около това мнение се обединиха директорите на компании, които тази година се събраха в Давос.


Работните места на хора с различни професии - от таксиметрови шофьори до медицински работници, могат да бъдат изложени на риск заради технологии като роботите и безпилотните коли, изкуствения интелект и 3D принтирането.

Над 5 млн. работни места ще бъдат загубени до 2020 г. в резултат от развитието на генетиката, изкуствения интелект и други технологични промени.

Това предсказа наскоро изследване на Световния икономически форум в Давос.

На тазгодишната си среща, лидерите в Давос се обединиха около становището, че влиянието на роботите върху работните места ще се окаже сериозен проблем.

Водещият американски телевизионен канал CNBC тези дни алармира, че надпреварата за създаването на технология за роботи и изкуствен интелект, които да променят начина, по който работим и живеем, доминира в безброй индустрии.

Хаосът и напредъкът, които тези революционни технологии носят, ще засегнат големи части от икономиката: работни места, банковата система, транспортната индустрия. Всичко това предизвиква известни страхове, посочва още CNBC.

Какъв е изходът?


Главният изпълнителен директор на Tesla и SpaceX Илон Мъск твърди, че хората трябва да се „слеят“ с машините, за да се получи нещо като киборг. Само така човекът ще може да бъде адекватен на всичко, което предстои.

"Роботите, които вземат работни места, са проблем за хората, които работят неща, които роботите могат да отнемат. Хората винаги са губили работа“, допълва още той.

И се учудва на шофьорите на камиони, които не правят сериозни стъпки, за да се адаптират.

"Шофьорите знаят от 20 години, че има голям шанс камионите да започнат да се карат сами. Тези хора могат по четири часа на ден да се обучават в други неща“, коментира Мъск.

Според него, ако изберат да „заровят глава в пясъка“, ще са в губеща позиция.

Кои още трябва да де преквалифицират


Най-големите загуби ще се усетят в административните и офис-дейности, като “рутинните офис функции са изправени пред риск да бъда опустошени”. Жените ще са повече засегнати, заради слабата им активност в точните науки, технологиите, инженерните и математическите професии. Това посочва изледването на Световния икономически форум в Давос.

“Изключително важно е компаниите да имат активна роля в подкрепата на сегашната работна сила чрез преквалификация, така че тези хора да имат проактивен подход към тяхното учене през целия живот, а правителствата да създават благоприятна среда, за да помогнат”, обобщава изследването.

Технологичните постижения изискват правителствата, компаниите и академичните институции да развиват по-образовани и по-квалифицирани хора. Около това мнение се обединиха директорите на компании, които тази година се събраха в Давос.



 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер