пивоварен бизнес > класации
На 12-о място сме в Европа по консумация на бира
|
Производството на пиво в ЕС за 2016 г. е над 400 милиона хектолитра. Износът на бира от страните членки също регистрира растеж и достига 51 400 000 хектолитра.
Данните са от традиционния гала форум на Пивоварите на Европа “Бирата служи на Европа” в Брюксел.
|
България се нарежда на 12-о място по консумация на бира на глава от населението със 76 л. По този показател в челната тройка са Чехия със 143 л, Германия със 104 л и Австрия – 103 л.
Страната ни се нарежда на 12-то място в ЕС и по обем на пазара на пиво с продажби от 5 550 000 хектолитра за 2016 г. Изпреварваме държави като Дания, Ирландия, Швеция, Словакия и др. Традиционен лидер в същата класация е Германия с реализирани 85 532 000 хектолитра бира.
Данните са от традиционния гала форум на Пивоварите на Европа “Бирата служи на Европа” в Брюксел, който се провежда за седми пореден път, като основен партньор на тазгодишното й издание беше Съюзът на пивоварите в България (СПБ).
По думите на председателя на СПБ Владимир Иванов членовете на Съюза произвеждат 98-99% от общо произвежданата у нас бира, осигуряват работна заетост за 2300 души и са изрядни данъкоплатци, като на годишна база внасят 95% от приходите от акцизи от продажбите на пиво.
Пивоварният сектор в Европейския съюз бележи устойчив ръст, стана ясно по време на форума. Производството на пиво в ЕС за изминалата 2016 г. е над 400 милиона хектолитра. Износът на бира от страните членки също регистрира растеж и достига 51 400 000 хектолитра.
В страните от ЕС броят на пивоварните вече достига 8500, като за 2016 г. е нараснал с 1100. Според анализаторите това означава, че всяка седмица отварят врати 20 нови обекта за производство на пиво, най-вече малки и средни предприятия. Едновременно с това секторът има и все по-голям социален принос. Той осигурява 2 300 000 работни места в Европа.
Като фундаментална за икономиката на ЕС определи пивоварната индустрия Юрки Катайнен, вицепрезидент на Европейската комисия по въпросите на растежа, работната заетост, инвестициите и конкурентоспособността.
„Само за 2016 г. износът на бира за трети страни възлиза на 1 милиард и 400 млн. евро. Всеки експорт извън Съюза на стойност 1 милиард евро създава 14 000 допълнителни работни места в ЕС“, обясни той. Катайнен допълни, че конкурентоспособен пивоварен сектор означава не само да се повишава трудовата заетост в ЕС, а и търговското присъствие и развитие на глобално ниво - в страни извън общността.
Между 2014 г. и 2016 г. консумацията на бира в Евросъюза се е повишила с 2%. За същия период износът на бира от страни на общността за трети пазари има ръст от 20 на сто. Годишно от производството и продажбите на пиво се генерират над 43 млрд. евро бюджетни приходи за 28-те страни на ЕС, като само приходите от акциз за 2016 г. са 11.3 милиарда евро. |