New Bloom Winery спечели наградата на exporter.bg „Златната изба на България“ за 2017 г.
Винарска изба Todoroff грабна „Златна изба“ за нови идеи във винения туризъм. Призът „Златна изба“ за любима чуждестранна изба завоюва M. Chapoutier (Франция), представлявана у нас от Живко Енчев, сомелиер № 1 на България за 2017 г.
Incanto на Винарска изба Меди Вали е носителят на наградата „Златна изба“ за предпочитана марка българско вино.
Винарска изба New Bloom Winery спечели „Златната изба на България“ за 2017 г. Голямата награда се връчва „За най-силна подкрепа от ценителите на виното в социалните мрежи“.
„Златната изба“ за нови идеи във винения туризъм отиде при Винарска изба Todoroff.
Ценните призове на сайта exporter.bg бяха връчени от Лъчезар Борисов – заместник-министър на икономиката, на официална церемония в Народен театър „Иван Вазов“. Конкурсът „Златната изба“ се провежда под патронажа на Министерство на икономиката.
Призът „Златната изба“ за любима чуждестранна изба завоюва M. Chapoutier (Франция), представлявана у нас от Живко Енчев, сомелиер № 1 на България за 2017 г.
Победителите в надпреварата за любима българска и любима чуждестранна изба бяха излъчени с гласоовете на читателите на exporter.bg.
Лъчезар Борисов – заместник-министър на икономиката (вдясно), връчва Голямата награда „Златната изба на България“ за 2017 г . на New Bloom Winery. Ценният приз получава известният и международно признат енолог Владимир Влъчков (вляво) - главен технолог на избата.
Именно те влязоха в трудната роля на жури. В продължение на 6 месеца те гласуваха в платформата на сайта и със своите гласове подкрепиха идеята да бъдат наградени най-добрите изби – български и чуждестранни.
За втори път тази година беше връчен приз “Златна изба” за предпочитана марка българско вино. Това отново стана с гласовете на читателите на exporter.bg и на ценителите на виното в социалните мрежи в специална апликационна форма към платформата за гласуване в сайта.
Incanto на Винарска изба Меди Вали е носителят на наградата „Златна изба“ за предпочитана марка българско вино. Още шест български изби ще бъдат отличени със специален диплом „За най-силна подкрепа от ценителите на виното в социалните мрежи“. Това са: Винарска изба Шато Бургозоне, Винарска изба Катаржина Естейт, Винарска изба Едоардо Миролио, Винарна Орбелия, Винарска изба Синтика и Винарска изба Вила Юстина.
Те станаха призьори в ожесточена конкуренция между 130 от най-успешните български изби от малкия и средния бизнес, които предлагат продукцията си на винения пазар у нас и в чужбина.
Още над 130 чуждестранни изби - модерното лице на Стария и Новия свят, влязоха в надпреварата за специалния приз „За най-силна подкрепа от ценителите на виното в социалните мрежи“.
И голямата награди спечели M. Chapoutier (Франция).
Първите осем чуждестранни изби в класацията на читателите на exporter.bg бяха: M. Chapoutier, Moet & Chandon, Stobi, Babich, Chateau Angelus, Chateau Lafite-Rothschild, Chateau Latour и Domaine Laroche.
Лъчезар Борисов – заместник-министър на икономиката (вдясно), връчва специалната награда „Златната изба“ за нови идеи във винения туризъм на Винарска изба Todoroff. Наградата получава Иван Тодоров (вляво) - собственик на избата.
„Избрахме гласуването чрез платформа в Интернет защото младите и активни хора на България, които формират винената култура у нас, са там“, каза при откриването на събитието Димитър Дженев, главен редактор на exporter.bg.
За провиждането на конкурса той изказа бладарност на Министерството на икономиката в лицето на Лъчезар Борисов, заместник-министър, както и на спонсорите на събитието:
Българска агенция за експортно застраховане, Винарска изба Едоардо Миролио, които предоставиха за вечерта високочествени вина, носители на международни награди. На Свинекомплекс Голямо Враново Инвест и техните месни деликатеси от българско месо, които са с изключителни вкусови качества, на Юротим, на Дил Адвайзъри и на бутиковия хотелски комплекс Три Моунтинс, както и на медийните партньори Winebg.info и Goodwine.bg.
Заместник-министър Борисов: Износът на вина бележи ръст спрямо 2016 г.
България е страна с дългогодишни традиции във винопроизводството и днес произвежда изключително качествени и конкурентни вина на световния пазар.
Специалният приз за предпочитана марка българско вино бе връчен от Илиян Райчев (вдясно), член на Съвета на директорите на Българската агенция за експортно застраховане.
Това заяви заместник-министър Лъчезар Борисов, който участва в церемонията по награждаване на български производители на вино „Златна изба“, организирано от exporter.bg.
„През 2017 г. при отчетено осеммесечие износът на вина бележи ръст спрямо 2016 г. с 12,9 % и е в размер на 17 432 629 млн. евро, което се равнява на 17 517 139 тона продукция“, заяви заместник-министър Борисов. Той допълни, че страната ни е символ на качествено вино, което се произвежда в над 260 изби, като броят им постоянно нараства.
Икономическият заместник-министър подчерта, че признанията от регионални и международни конкурси помагат страната ни да бъде популяризирана на световните пазари като „модерна винена дестинация“, което е от огромно значение за целия винарски бранш.
Специалният за любима чуждестранна изба бе връчен от Николай Колев (вдясно), изпълнителен директор на Общинска банка. Призът получи Живко Енчев (вляво), сомелиер № 1 на България за 2017 г., който представлява в България френската изба – победител.
„Добрите резултати на българските производители, които печелят награди от международни конкурси са доказателството, че произвеждаме качествено вино и високоалкохолни напитки на световно равнище“, добави още той.
„Днес поставяме една много важна тема, а именно синергията между производството на вино, един традиционен за България сектор и културният и винен туризъм, който може да създава висока добавена стойност“, подчерта зам.-министър Борисов.