коментари > анализи


Делът на онлайн потребителите в България e значително по-малък от средния за ЕС

През 2017 г. средният дял на пазаруващите онлайн потребители в ЕС е бил 68%, а в България той е бил едва 27%

90% от родните потребители предпочитат български онлайн магазини.

Делът на онлайн потребителите в България, които пазаруват през интернет, е значително по-малък от средния за Европейския съюз. Докато през 2017 г. средният дял на пазаруващите онлайн потребители в ЕС е бил 68%, то в България той е бил едва 27%.

Това показват данните за тенденциите при потребителското поведение на онлайн пазара в България на дружеството за потребителско финансиране "УниКредит Кънсюмър Файненсинг".

„Едно от нещата, които се виждат с просто око от данните е, че имаме огромен потенциал за развитие. Има огромна разлика между това колко пазарува европеецът онлайн и къде стоим ние”, коментира Ивайло Главчовски, главен изпълнителен директор на дружеството.

Същевременно, и в ЕС, и България делът на пазаруващите онлайн е нараснал почти еднакво през последните пет години – с около 10%.

Във физическите магазини 25% от клиентите пазаруват чрез стокови кредити, докато само 5% използват кредит при покупка онлайн.

„Клиентското изживяване при онлайн пазаруването е ключов фактор и включва всички компоненти – бързина, лесен достъп и сигурност. Това е сегмент от пазара, който ще расте с бързи темпове и затова ние, с помощта на нашите клиенти, разработваме нови услуги, които да ги улеснят значително“, коментира Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк.

Данните показват още, че от физическите магазини клиентите най-често взимат на изплащане мобилни телефони, домакински електроуреди и черна техника, като трите категории са с относително еднакъв дял от около 20% от всички покупки. Изборът от стоки, които се финансират с кредит при пазаруване онлайн, е сходен – компютрите, черната техника и мобилните телефони.

Потребителите в страната все още предпочитат да пазаруват от български онлайн магазини – близо 90% купуват именно от такива. Така, успоредно с увеличението на онлайн купувачите расте и броят на онлайн магазините. За последните осем години броят на купувачите се е утроил и вече всеки шести българин пазарува онлайн. За същия период броят на българските онлайн магазини е нараснал четири пъти до близо 4 500. Тенденция в последните години е да се купуват по-скъпи стоки онлайн.


 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер