Банер

за ценители > винен бизнес


Каузата «Българско вино»

Моят сайт exporter.bg вече 3 години подред отличава с наградата «Златната изба» най-добрите  български вина и изби — конкурс, който се провежда под патронажа на Министерството на икономиката

Преди 7 години в интервю за exporter.bg Цветелина Николова първа предложи в българския печат, че България трябва да излезе на външните пазари с общ национален бранд - Wine of Bulgaria. Прекрасната идея за това обединение на български винопроизводители на национално ниво намери своето отражение в книгата Wines of Bulgaria.

Wines of Bulgaria вече е факт. Книга, единодушно определяна от ценители, любители и експерти като събитие за винения свят в българската книжовна действителност.

За мен беше чест, че бях поканен за редактор на книгата Wines of Bulgaria, която е идеен проект на Цветелина Николова, по две причини.

Първата - виното е моя свят от 1994 г. Може би някои си спомнят, че аз бях журналистът, който създаде във вестник «Пари» първата страница за вино в българския печат.

През лятото на 1995 г. бях единствения български журналист, който посети и отрази световното винено изложение в Бордо, където за първи път в Европа се появиха страните от Новия свят. Тогава на първа страница на вестник «Пари» написах, че Новият свят силно ще размести пазарните пластове в света на виното и ще нанесе тежък удар на страните от Стария свят. Което се случи. Както и другата тенденция, която тогава забелязах и посочих, а именно че младите вина ще завоюват много сериозен пазарен дял в консумацията на вина за сметка на старите. Това също се случи.

Винаги съм подкрепял каузата «Българско вино». Затова моят сайт exporter.bg вече 3 години подред отличава с наградата «Златната изба» най-добрите български вина и изби — конкурс, който се провежда под патронажа на Министерството на икономиката.

Wines of Bulgaria вече е факт. Книга, единодушно определяна от ценители, любители и експерти като събитие за винения свят в българската книжовна действителност.

През декември за четвърта поредна година ще раздадем призовете «Златната изба».

Втората причина, която ме привлече в този идеен проект, е дамата, която го вдъхнови. Преди 7 години, в интервю за exporter.bg Цветелина Николова първа предложи в българския печат, че България трябва да излезе на външните пазари с общ национален бранд - Wine of Bulgaria. Прекрасната идея за това обединение на български винопроизводители на национално ниво намери своето отражение в книгата Wines of Bulgaria.

Искам да изкажа специална благодарност на избите, които участват в Wines of Bulgaria - пътеводител на българските вина и традиции - за съдействието, което ми оказаха като редактор на това престижно издание и да му пожелая «На добър час!»

Работата по книгата правокира една отдавнашна, дълбоко закодирана в мен идея - да напиша книгата за българското вино като разкажа за хората, които направиха България не само винарска държава, но и световна винена сила. Някои от тях като легендарния Стоян Киндеков вече не са между живите. Но те – сърцати, скромни, вдъхновени и всеотдайни, положиха основите, върху които сега има какво да се надгражда. Имах щастието да общувам с тях!

Ще разкажа и за хората - предприемчиви, смели и иновативни - които след тях поеха възхитителния риск да развият каузата „Българско вино“ в една изключително конкурентна среда!

Димитър Дженев

Снимка: Божидар Марков

 

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер