бизнес > бизнес и образование


“Български кариерен форум” привлече над 160 сънародници в Мюнхен

Те се срещнаха с представители на 33 компании от България, сред които водещи предприятия от секторите на инженерните и компютърните науки, производството, консултантските услуги, както и някои от най-активните неправителствени организации, които улесняват контакта на българските студенти зад граница с родината

От “Български кариерен форум” продължават с изложения през есента в Нидерландия и Шотландия. Exporter.bg е медиен партньор на събитията.

Над 150 български студенти и млади професионалисти посетиха първото издание на “Българския кариерен форум” в Мюнхен, където се срещнаха с представители на 33 родни компании. Кариерното изложение се провежда ежегодно в Германия и Великобритания, но за първи път немското издание на събитието гостува в баварската столица. Организатори на събитието са сдружение “Българския кариерен форум” и Министерството на труда и социалната политика, а организацията на място е заслуга на академично дружество “Алеко”.

Посетителите, изложители и гости бяха приветствани от Зорница Русинова – заместник-министър на труда и социалната политика, Драгомир Димитров – генерален консул на Република България в Мюнхен и Ангел Игнатов – председател на “Български кариерен форум”, a със специално видео обръщение се включи и заместник министър-председателят Томислав Дончев.

"За нас тези форуми са важни, защото ситуацията на пазара на труда, икономическото развитие на България са изключително добри в последните няколко години и когато си подадем ръка, заедно с работодателите, заедно с ентусиастите, младежи, които са завършили своето образование в чужбина, но са се върнали да работят в родината, заедно можем да покажем колко е привлекателно да се работи в България. На практика в България няма фирма, която да не търси млади хора с добро образование, така че бих призовала всеки един млад човек, получил образование в престижен университет в чужбина, да се реализира в собствената си родина", призова Зорница Русинова, заместник-министър на труда и социалната политика.

Посетителите се срещнаха с представители на 33 компании, сред които се отличаваха водещи предприятия от секторите на инженерните и компютърните науки, производството, консултантските услуги, както и някои от най-активните неправителствени организации, които улесняват контакта на българските студенти зад граница с родината. Мюнхен е индустриален и икономически център на южна Германия и привлича ежегодно голяма част български студенти и млади професионалисти. Разнообразният профил на българската диаспора в района и разпознаваемостта на събитието предизвикаха и рекордния интерес от страна на бизнеса тази година.

"По време на организацията на изложението в Мюнхен се сблъскахме с огромното предизвикателство да се свържем с тукашните сдружения, но това наистина си заслужаваше, защото по този начин успяхме да достигнем до много млади българи, които един ден най-вероятно ще намерят своите възможности в България.

Тези, бе които тази прекрасна иницианива в Мюнхен, нямаше да бъде факт

"Български кариерен форум" ме запозна с едни развиващи се млади хора, с които изградихме добри приятелства", разказва Маргарита Димова от екип "Корпоративен и Маркетинг" към "Български кариерен форум".

"Каузата е наистина ключовата дума, която събира всички тези млади хора, които искат да се занимават с организацията на това прекрасно събитие. За нас успехът всъщност е да разпространим нашата кауза и да помогнем на все повече млади хора да направят един информиран избор, прибирайки се в България", допълва Маргарита Радева от екип "Операции и Маркетинг" към "Български кариерен форум".

Част от семинарната програма на събитието бе презентацията на заместник-министър Зорница Русинова на тема “Пазарът на труда в България и актуалната икономическа ситуация у нас”. Тя представи информация за развитието на бизнеса в родината и подчерта, че международният опит би бил предимство в търсенето на желаната от младите хора професионална кариера на фона на динамичното развитие на бизнеса в България и засиленото търсене на кадри с висока квалификация у нас. Посетителите научиха от представители на “Българската аутсорсинг асоциация” и Easy Consult как да се подготвят за интервю в българска компания и какви са очакванията за CV на професионалистите по подбор на кадри.

"Доста са ми позитивни впечатленията, определено видях, че има възможности за развитие в България за младите хора", споделя Стефани Филева - студент по Медии и комуникации в Мюнхенски университет Лудвиг-Максимилиан.

"Българинът в последните години наистина успя да пътува, да види, да работи, да учи, връща се сега в България, повишава стандарта, повишава качеството на услугите. Виждам огромно желание от страна на работодателите да привлекат по някакъв начин български студенти и също работещи хора от Мюнхен", отбелязва Цветан Узунов, студент по Икономика в Мюнхенски университет Лудвиг-Максимилиан.

Събитието в Мюнхен се осъществи и с подкрепата на TESY България, която е дългогодишен партньор на “Български кариерен форум”, както и българските компании Trading212 и “Алианс Принт”.

"Заедно с организаторите на форума искаме да покажем, че в България има бизнес, има поле за изява и е място, където всеки млад професионалист може да открие своето място. На един от форумите в Лондон се запознахме с момче, което вече три години е наш колега", казва Божидар Исаев от "ТЕСИ България", спонсор на събитието.

Това бе третият кариерен форум в рамките на последните 3 месеца, организиран в Западна Европа. През март домакин на събитието бе Лондон, а преди месец изложението дебютира и в четвъртия по големина град в Германия – Кьолн, привличайки близо 200 наши сънародници, живеещи в региона.

Съвместната кампания на “Български кариерен форум” и Министерството на труда и социалната политика продължава и през есента, когато ще бъдат проведени изложения в Нидерландия и Шотландия.








 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер