експорт > пазари


Германия най-силно привлича интереса на българския бизнес за търговия и партньорство

Турция е на второ място, а Китай и САЩ са на 3-та позиция, следвани от Великобритания, Гърция и Полша, показва анкетно проучване за бизнес пътувания в чужбина проведено от БТПП

Износът на стоки е в основата на интереса, проявен от българските фирми за сътрудничество с чуждестранни партньори, посочват 65% от анкетираните.


Германия отново най-силно е привлякла вниманието и интереса на българския бизнес в посока икономическо сътрудничество. Тя е безспорен лидер в анкетно проучване за бизнес пътувания в чужбина проведено от  Българска търговско-промишлена палата (БТПП). Според изследването  38% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за търговия и партньорство.

Това е логично предвид факта, че страната е най-големият и основен търговски партньор на България. Към октомври 2019 г. имаме увеличение на българския износ за Германия с 3,2% като той е за над 7,2 млрд.лв. (15% от общия износ на страната ни), посочват от БТПП.

Турция запазва второто място, а Китай и САЩ са на 3-та позиция, следвани от Великобритания, Гърция и Полша.

С Турция бележим намаление в износа поради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват от нас същите количества суровини, но се наблюдава увеличение във вноса. С Китай имаме увеличение в стокообмена, като вдигаве износа си с 4,3% и увеличаваме вноса с близо 12%. Вероятно текущото положение в азиатската страна ще забави търговските потоци с България, заради усложненията от коронавируса.

Износът на стоки е в основата на интереса, проявен от българските фирми за сътрудничество с чуждестранни партньори, посочват 65% от анкетираните. На втора позиция остава търсенето на партньор за съвместна инвестиция в България, а трето място  заема интересът за внос на стоки. Едва 5% от участвалите в проучването, посочват че интересът им за икономическо сътрудничество е свързан с търсене на партньор за съвместна инвестиция зад граница.

Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на храните и напитките (24%), машините и оборудването (19%), металургията (14%), услугите (12%) и други. Компаниите имат още интерес в сферата на туризма, ИКТ и дървообработването.

Над 1/3 от фирмите познават напълно условията за правене на бизнес в страните, с които търгуват, а 10% напълно не ги познават. 55 % от  компаниите имат частични знания и опит със страните, с които имат бизнес отношения.

Търговията с трети страни е водеща тема, която предизвиква интереса на бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (17+1), Евразийския икономически съюз са във фокуса на фирмите, показват резултатите от проучването на БТПП. Темата за Brexit също предизвиква интерес, поради напредналите преговори и несигурността относно бъдещото развитие на отношенията между ЕС и Великобритания.



 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер