за ценители > винен бизнес
Цветелина Николова: Нужен ни е повече оптимизъм, за да работим успешно
|
Управляващият директор на Катаржина Естейт и Платинум Брандс пред exporter.bg за силата на бранда във време на безпрецедентна криза като днешната, за онлайн продажбите и силното присъствие на избата в социалните мрежи
„Катаржина Естейт има добри продажби и стои стабилно на винения пазар. В момента хората залагат на познатото и сигурното, рядко експериментират“, казва Цветелина Николова.
|
Катаржина е наложен, силно разпознаваeм бранд. Как се проявява силата на бранда във време на безпрецедентна криза като днешната?
- Кризата е най-големия показател за това доколко един бранд е успешен и разпознаваем. Целенасочената и упорита работа по изграждане на имиджа на нашите вина даде добър резултат, и сега в периода на по-трудните времена, Катаржина Естейт има добри продажби и стои стабилно на винения пазар. В момента хората залагат на познатото и сигурното, рядко експериментират.
Виждам, че сте много активни в социалните мрежи? Разкажете ни за предизвикателството – продажби онлайн?
- Катаржина има силно присъствие в социалните мрежи и ние знаем каква е ролята им, затова наблягаме сериозно на този медиен канал. В момента разработваме успешно и нашия онлайн магазин, тъй като голяма част от продажбите се случват именно там. Това е така, защото самата ситуация изисква да пазим социална дистанция и хората предпочитат да купуват онлайн. За тях е удобно, те получават избраните от тях вина чрез доставка в дома им, без да се налага да излизат. Смятам, че този начин на пазаруване ще продължи още доста време, след като се вдигне извънредното положение. Правим различни търговски отстъпки в нашия онлайн магазин, на база избор и брой закупени бутилки, с тематична насоченост и сезонност на вината.
Смятате ли, че днес българите ще заложат на българското вино?
- Да, определено. Има засилено търсене на български вина, за сметка на вносните. Тази тенденция се наблюдава и за други стоки, с цел да се подпомогне българската икономика и местните производители. Мога да дам пример с мои приятели, които споделят с мен, че до скоро са пили само вносни вина розе, но сега са опитали български розета и са останали приятно изненадани от качеството им.
Extra Zytnia – водката, която толкова бързо и успешно наложихте на българския пазар. Как вървят нейните продажби?
- Extra Zytnia има ръст в продажбите, в момента хората наблягат на спиртните напитки, харесват качеството на нашата водка и нейната цена. Определено тя е лидер на българския пазар и бележи ежедневен ръст по продадени бутилки.
Имате добри клиенти зад граница. Продължават ли да поръчват вината на Катаржина?
- Вината на Катаржина продължават да се поръчват зад граница, през април имахме доста добър експорт, така както и миналата година по същото време. За определени държави обемите на износ се запазват, а за други, където продаваме вината предимно в топ ресторанти и хотели, има намаляване на продажбите, поради това, че ресторантите имат ограничения в консумацията, а някои са затворени. Но с вдигането на забраната поетапно и разхлабване на някои от мерките в Европейския съюз, от миналата седмица започнахме да получаваме нови поръчки. Смятам, че през месеците май и юни ще успеем да възстановим обемите на експорта. Аз съм оптимист и вярвам, че скоро икономическата ситуация в национален и световен мащаб ще възвърне до голяма степен пропуснатото.
Благодаря за това интервю!
Димитър Дженев
|