Банер

за ценители > винен бизнес


Цветелина Николова: Нужен ни е повече оптимизъм, за да работим успешно

Управляващият директор на Катаржина Естейт и Платинум Брандс пред exporter.bg за силата на бранда във време на безпрецедентна криза като днешната, за онлайн продажбите и силното присъствие на избата в социалните мрежи

„Катаржина Естейт има добри продажби и стои стабилно на винения пазар. В момента хората залагат на познатото и сигурното, рядко експериментират“, казва Цветелина Николова.

Катаржина е наложен, силно разпознаваeм бранд. Как се проявява силата на бранда във време на безпрецедентна криза като днешната?

- Кризата е най-големия показател за това доколко един бранд е успешен и разпознаваем. Целенасочената и упорита работа по изграждане на имиджа на нашите вина даде добър резултат, и сега в периода на по-трудните времена, Катаржина Естейт има добри продажби и стои стабилно на винения пазар. В момента хората залагат на познатото и сигурното, рядко експериментират.

Виждам, че сте много активни в социалните мрежи? Разкажете ни за предизвикателството – продажби онлайн?


- Катаржина има силно присъствие в социалните мрежи и ние знаем каква е ролята им, затова наблягаме сериозно на този медиен канал. В момента разработваме успешно и нашия онлайн магазин, тъй като голяма част от продажбите се случват именно там. Това е така, защото самата ситуация изисква да пазим социална дистанция и хората предпочитат да купуват онлайн. За тях е удобно, те получават избраните от тях вина чрез доставка в дома им, без да се налага да излизат. Смятам, че този начин на пазаруване ще продължи още доста време, след като се вдигне извънредното положение. Правим различни търговски отстъпки в нашия онлайн магазин, на база избор и брой закупени бутилки, с тематична насоченост и сезонност на вината.

Смятате ли, че днес българите ще заложат на българското вино?

- Да, определено. Има засилено търсене на български вина, за сметка на вносните. Тази тенденция се наблюдава и за други стоки, с цел да се подпомогне българската икономика и местните производители. Мога да дам пример с мои приятели, които споделят с мен, че до скоро са пили само вносни вина розе, но сега са опитали български розета и са останали приятно изненадани от качеството им.

Extra Zytnia – водката, която толкова бързо и успешно наложихте на българския пазар. Как вървят нейните продажби?


- Extra Zytnia има ръст в продажбите, в момента хората наблягат на спиртните напитки, харесват качеството на нашата водка и нейната цена. Определено тя е лидер на българския пазар и бележи ежедневен ръст по продадени бутилки.

Имате добри клиенти зад граница. Продължават ли да поръчват вината на Катаржина?

- Вината на Катаржина продължават да се поръчват зад граница, през април имахме доста добър експорт, така както и миналата година по същото време. За определени държави обемите на износ се запазват, а за други, където продаваме вината предимно в топ ресторанти и хотели, има намаляване на продажбите, поради това, че ресторантите имат ограничения в консумацията, а някои са затворени. Но с вдигането на забраната поетапно и разхлабване на някои от мерките в Европейския съюз, от миналата седмица започнахме да получаваме нови поръчки. Смятам, че през месеците май и юни ще успеем да възстановим обемите на експорта. Аз съм оптимист и вярвам, че скоро икономическата ситуация в национален и световен мащаб ще възвърне до голяма степен пропуснатото.

Благодаря за това интервю!

Димитър Дженев














 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер