експорт > пазари
Елвира Вергиева: Надявам се към края на годината да има раздвижване
|
Управителката на АТМ 91 Спед ЕООД пред exporter.bg за това как безпрецедентната криза, породена от коронавируса, порази превозвачите и спедиторите
„Ключова роля за възраждането на транспортния бранш ще изиграят ръстът на производството и възстановяването на търговските отношения. Другите фактори са цената на горивото, срокът за падеж на фактури, свързани с ремонт, горивото и наемите“, отбелязва Елвира Вергиева.
|
Г-жо Вергиева, транспортният бранш е сред най-засегнатите от коронавируса. Кои негови сегменти пострадаха най-много?
- В сферата на товарните превози най-засегнати са превозвачите. Значително намаляха заявките за комплектни товари, както по износа, така и по вноса. Фирми, които имаха целогодишни договори, трябваше да ги прекратят или да изчакат.
Компании с по-малък брой шофьори имаха проблем с карантината. Много от клиентите ни забавиха плащанията поради намаляване на персонала, обема работата и забавени плащания към тях.
Как виждате във времето възстановяването на бранша?
- Надявам се към края на годината да има раздвижване.
Кои са факторите, които ще изиграят ключова роля за това възстановяване?
- Транспортът е пряко свързан с икономиката на страната. Така че, основното е ръстът на производството и възстановяването на търговските отношения.
Другите фактори са цената на горивото, срокът за падеж на фактури, свързани с ремонт, горивото и наемите.
Важна е и бързата обработка на документите по границите, за да се съкрати времето за доставка.
Как АТМ 91 се справя с днешната изключително трудна ситуация?
- За моя радост, справяме се. Заложихме на групажните и частичните товари.
Също така получихме регулярни заявки за транспорт на хладилни товари за Близкия Изток, които превозихме до европейски летища.
Много от клиентите ни показаха, че ни имат доверие и затова продължиха да работят с нашата фирма и то точно в критичната ситуация.
Виждате ли обединени усилия от бранша за справяне със ситуацията?
- Ние сме спедиторска фирма, при нас не бих казала, по-скоро при превозвачите. Там действително има обединение и отстояване на позиции и интереси.
Всички засегнати търсят помощ от държавата. Как може тя да помогне конкретно на вашия бранш, но как може и той да си помогне, защото и в добри и в лоши времена винаги има две страни?
- Държавата би могла да помисли за намаляване на ДДС, както и за по-бързото му възстановяване.
Правителството много бързо реагира при изграждането на коридори, това беше много важно за бранша.
Относно нашите задължения, винаги сме на разположение на клиентите, интересуваме се от техните проблеми и се опитваме да дадем най-добрият за тях транспортен вариант.
Въпреки договорите с фиксирани цени реагирахме съобразно движението на цените на горивата.
Благодаря за това интервю!
Димитър Дженев
|