експорт > пазари
Дигитален експортен хъб ще помага на българския износ
|
Министър Лъчезар Борисов: Въпреки положителните нива на показателите на вътрешно потребление и инвестициите в страната, създаването на подобна платформа е належащо и е обусловено от спада на българския износ през третото тримесечие на 2020 г., който бе най-засегнат от разпространението на коронавирусната инфекция по света
Портфолиото на фирмите и предлаганите от тях услуги ще бъде на английски език, за да са по-достъпни за всички потребители в световен мащаб.
|
Министерството на икономиката със съдействието на българския бизнес и търговските представители зад граница имат идея за създаване на дигитален експортен хъб като подкрепа на българския износ, който е най-засегнат от епидемиологичната криза.
Това е станало ясно по време на видеоконферентна връзка между министъра на икономиката Лъчезар Борисов, представителите на бизнеса у нас и сътрудниците по търговско-икономическата дейност, съобщава икономическото министерство.
Министърът на икономиката Лъчезар Борисов обещал тази идея да се реализира в най-кратки срокове. По време на срещата са били дадени предложения портфолиото на фирмите и предлаганите от тях услуги да бъде на английски език, за да са по-достъпни за всички потребители в световен мащаб. По думите на икономическия министър въпреки положителните нива на показателите на вътрешно потребление и инвестициите в страната, създаването на подобна платформа е належащо и е обусловено от спада на българския износ през третото тримесечие на 2020 г., който бе най-засегнат от разпространението на коронавирусната инфекция по света.
Той напомнил, че именно в условията на криза всички трябва да солидализираме усилията си и да проявим гъвкавост и креативност, за да спомогнем максимално бързо всеки един сектор от икономиката ни да възстанови позициите си.
Министър Борисов изразил надежда, че създаването на тази нова платформа е стъпка в правилната насока за подкрепа на българските износители.
|