експорт > пазари


Stobi Winery с Кристален приз "Златната изба на България" 2020 за любима чуждестранна изба

80 % от вината на Stobi Winery са за експорт, останалите 20 % се продават в Северна Македония

Ексклузивен представител на елитната македонска изба за България е Юротим ООД.

Сайтът на успелите в експортния бизнес exporter.bg отличи с Кристален приз "Златната изба на България" 2020 Stobi Winery - една от най-модерните изби не само в Северна Македония, но и на Балканите. Напълно заслужено, защото в конкурса, организиран от сайта в социалните мрежи, винарната събра най-много гласове и изпревари в класацията икони като Moet & Chandon и Chateau Lafite-Rothschild.

Нека обаче да си припомним хронологията на събитието. В края на 2015 г., за първи път в историята на България, exporter.bg връчи наградата „Златната изба на България” за любима българска и любима чуждестранна изба.

Събитието се проведе под патронажа на Министерството на икономиката, а победителите в конкурса на exporter.bg, бяха определени от гласовете на читателите на едноименния сайт в социалните мрежи. Големият кристален приз на сайта exporter.bg “Златната изба на България” за 2020 г. беше връчен от Лъчезар Борисов - министър на икономиката. Наградата получи Юлия Костадинова, бранд мениджър за вината на изба Беса Валей в Авенди.

Заради пандемията гласуването продължи през цялата 2020 г. То приключи на 21 февруари 2021 г. В продължение на година и два месеца ценителите на виното в социалните мреже - Фейсбук, Линкдин и Туитър, даваха своя глас за  за любима българска и любима чуждестранна изба.

Кристален приз "Златната изба на България" 2020 за Stobi Winery от Северна Македония

В надпреварата участваха 130 български и 130 чуждестранни изби.

“Избрахме гласуването чрез платформа в Интернет защото младите и активни хора на България, които формират винената култура у нас, са там. Те бяха журито, което класира най-добрите български и чуждестранни изби”, каза Димитър Дженев по време на връчването на наградите “Златната изба на България” за 2020 г. Той благодари на Министерството на икономиката за подкрепата и на  Българската агенция за експортно застраховане - основен спонсор на конкурса от първото му издание досега.

И допълни, че целта на конкурса е да се популяризират новите, модерни изби на България, които произвеждат висококачествени вина и развиват модерен винен туризъм. Но не пропусна да отбележи, че в страната ни се продават все повече вина от Стария и Новия свят.

“Затова избрахме, в гласуването на сайта да бъдат включени 130 чуждестранни изби - модерното лице на Стария и Новия свят”, отбеляза още Димитър Дженев.

Големите победители в петото издание на конкурса на сайта exporter.bg "Златната изба на България"

И обяви класирането при чуждестранните изби: Stobi Winery, Moet & Chandon, Chateau Lafite-Rothschild, Chateau Margaux, Chateau Angelus, Babich, Chateau Latour и Domaine Laroche.

Stobi Winery ще сложи Кристалния приз “Златната изба” за 2020 г. в залата на винарната, където са дипломите със златните, сребърните медали и другите призове на Стоби, спечелени през годините на Декантер, Мундус Вини, Международния балканският форум на виното в София и Белград, както и на други световни винени конкурси. Сега прибавя към тях и една престижна награда от експортния сайт на България.

За винарната


Общият капацитет на винарната е 4 500 000 литра. Производството е изключително основано на собствени лозя, които са 550 хектара, с традиционни разновидности грозде, както и международно признати сортове.

80 % от вината на Stobi Winery са за експорт, останалите 20 % се продават в Македония. Външен пазар № 1 на винарната е Сърбия, след което идва Германия.

През последните години Stobi Winery има много добри продажби в Русия, направи пробив в Китай и САЩ. В САЩ винарната продава Ркацители, Жиловка, розе и Вранец Веритас.

Преди време Wall Street Journal препоръча на своите читатели 5 топ вина. Едно от тях бе Жиловка на Stobi Winery. Виното направи силно впечатление на Уил Лайънс, винения редактор на едно от най-авторитетните издания в САЩ и света.

В същото време не по малко известният в цял свят Washington Post, препоръча на своите читатели Вранец – флагманът на македонската изба. Дейв МакИнтайър – винен редактор на един от най-авторитетните американски вестници написа ласкави думи за Stobi Vranec 2012.

Трябва да се отбележи, че Винарна Стоби продава успешно вина в страните от Балканския регион, включително България. Ексклузивен представител на елитната македонска изба за България е Юротим ООД.

Димитър Дженев

Снимки: Божидар Марков




 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер