експорт > пазари
Ханс Юрген Мюлер: Селскостопанските стоки и конкурентоспособните промишлени стоки, произведени и доставени специално за немската индустрия, ще бъдат от полза и за двете икономики
|
"Инвестиционният климат в България от няколко години се подобрява от ниските данъци за инвестиционните компании. Въпреки това недостигът на работна ръка в индустриалния сектор ограничава новите инвестиции, докато разходите за труд са все още привлекателни. Селскостопанският сектор е все още отворен за чуждестранни инвестиции", отбелязва Ханс Юрген Мюлер.
Почетният председател на CITHA, ръководил организацията повече от 20 години, пред exporter.bg за българския износ и възможностите за инвестиции в България.
|
В поредица от интервюта exporter.bg – експортния сайт на България, ще представи дейността на Конфедерацията на асоциациите на международните търговски къщи (CITHA) и нейните членове – организация основана още през далечната 1956 г.
От 2016 г. Ханс Юрген Мюлер е почетен председател на CITHA. Ръководил е организацията почти 20 години.
Г-н президент, бихте ли представили Вашата асоциация?
- Citha е общоевропейска асоциация на международните търговци, която работи от почти 70 години в полза на своите асоциации и компании членки.
Каква е представата Ви за инвестиционната и бизнес среда в България? Компании от Вашата асоциация биха ли инвестирали у нас?
- Инвестиционният климат от няколко години се подобрява от ниските данъци за инвестиционните компании. Въпреки това недостигът на работна ръка в индустриалния сектор ограничава новите инвестиции, докато разходите за труд са все още привлекателни. Селскостопанският сектор е все още отворен за чуждестранни инвестиции.
Кои български стоки биха намерили добър прием на западните пазари, в частност в страната, която представлявате?
- Българските стоки трябва да се конкурират по качество и цена с внос от цял свят на широко отворения пазар на ЕС. Селскостопанските стоки и конкурентоспособните промишлени стоки, произведени и доставени специално за немската индустрия, ще бъдат от полза и за двете икономики. Освен това българският туристически сектор има какво да предложи.
Благодаря за това интервю!
Още за CITHА
Европейската конфедерация на асоциациите на международните търговски къщи e създадена през 1956 г. в Брюксел и е призната от важни международни институции като Световната банка, МВФ, UNCTAD, ОИСР, СТО, Комисията на ЕС и др. Днес организацията има много редовни и асоциирани членове в цяла Европа, включително Австрия, Германия, Франция, Унгария, Италия, Швейцария, Турция, Обединеното кралство и др.
Генералната цел на Европейската конфедерация на асоциациите на международните търговски къщи е през настоящата година да се постави акцент върху Източна Европа като се даде възможност на членовете на организацията да се запознаят с местните познания и разбирания за пазара, както и с възможностите за осъществяване на бизнес в тази част на Европа.
Президентът на Конфесерацията Ян Крюкемайер, подчертава в писмо до Българската експортна асициация и сайта exporter.bg, желанието на тази международна организация да осъществи контакт между нея и българското правителство, българската бизнес общност и институциите, които съдействат за търговията и износа.
Този контакт се осъществи в рамките на два дни - по време на коктйел, даден в чест на CITHA в Националната библиотека "Св. Св. Кирил и Методий" и на конференцията, която се проведе в хотел "Анел". На нея присъстваха и взеха участие Димитър Данчев - служебен заместник-министър на икономиката и индустрията, Найден Недялков - президент на Българската експортна асоциация (BEXA), Ян Крюкемайер - президент на CITHA и Гълъбин Гълъбов - председател на УС и изпълнителен директор на БАЕЗ.
(Очаквайте още интервюта с президенти на асоциации от други държави, членки на CITHA, които заедно с Ян Крюкемайер, Грегор Волф, Антонио Бонет и Ханс Юрген Мюлер посетиха България по време на годишната среща на Конфедерацията. Тя се състоя по покана на Българската експортна асоциация и бе осъществена с организационното съдейстивие на сайта exporter.bg)
Димитър Дженев
|