политика > бизнес среда


Пазаруване само в краен случай

Васил Райчев, собственик на веригата магазини Hot Spot, пред exporter.bg за пазара на модни дрехи

Тенденциите в България са насочени към покупки на изгодни цени, към големи намаления, към евтини продукти и към пазаруване само в краен случай. Те не са към летните цветове и към европейската мода, твърди Васил Райчев

Васил Райчев, завършил финанси в САЩ. Един от първите в България, които развиха пазара на маркови дрехи. Разработил е десетки емблематични марки.

Днес определя себе си като борец с вятърни мелници. Като безграничен оптимист. Много негови приятели, които се занимават с облекло, се чудят как намира сили постоянно да измисля нещо различно. И все по-често се питат, защо не се е отказал.

Той обаче казва, че това което прави, е някакъв вид страст. Че това е някаква емоционална връзка с модата. И че в крайна сметка трябва да стане действително много зле, за да се откаже.


Г-н Райчев, какви тенденции забелязвате на пазара на модни дрехи?


- Тенденциите в България са насочени към покупки на изгодни цени, към големи намаления, към евтини продукти и към пазаруване само в краен случай. Те не са към летните цветове и към европейската мода.

Това, което в момента върви в България, са много ниските цени на някои чужди компании, за които хората смятат, че са носители на модерността и на достъпната мода.

А в Европа какво е модерно в момента?


- В момента в Европа е модерно това, което човек смята, че му отива. Ако води кежуъл начин на живот, ежедневен и лежерен, той ще носи леки материи и ефектни пастелни цветове, свързани с пролетта и лятото.

Ако човек го е стегнала шапката и работи в банка, той ще си носи костюмите, които са в сиво и черно. И ризите, които в най-добрия случай са на каренца или на райенца.

И в България ли това е модерно?


- Същото е, ако човек има пари. Ако няма, той най-вероятно ще посещава магазините втора употреба и ще избира това, което са ни оставили да си избираме от северните страни или от Западна Европа.

Лошото днес е, че човек носи старите си дрехи. Има много малко пазаруване и хората не ги интересува, какво е модерно в момента. Тях ги привлича това, което е евтино.

Преди няколко години беше обратно. Тогава, когато имаш нещо интересно и модерно, човекът, който го харесва идва, познава го и го купува. В момента тоя човек може да го харесва, но си казва: “Ще чакам да стане намалението след някоя друга седмица или месец и тогава ще дойда.

И ако, нещото, което ми харесва е останало, ще си го купя.” Имам чувството, че няма сила в тази страна, която да накара хората да се бръкнат и да започнат да харчат спестяванията си, за да живеят един по-добър живот.

Вярно ли е, че по Великден продажбите във вашия бранш са били драматично слаби?

- Великденските празници бяха едни от най-слабите дни на търговията от началото на годината. Беше неприятно, да не кажа ужасно, да гледаш резултатите от продажбите.

Примерно, в Гърция има поверие, че ако на Великден не си купиш нови дрехи и не излезеш да посрещнеш празника с тях, това е на лош късмет. Така хората в нашата съседка стимулират икономиката. Когато купуват, те са и по-позитивно настроени. В България не е така.

Димитър Дженев

 

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер