компании > непублични компании
Dorothy Perkins Retail Ltd. - мода и благотворителност

|
Специален репортаж на Ангелина Василева от Лондон за Dorothy Perkins Retail Ltd.
Основен принцип на една от най-печелившите вериги в Англия е да предлага на клиентките си добро качество на добра цена
|
Магазин на Dorothy Perkins ще откриете на главната улица във всеки град в Англия – това е цел на компанията, постигната още през 1966 година. Подобаващо, най-представителният се намира на Оксфорд стрийт в Лондон. Освен него, компанията има още 600 магазина в страната, както и 52 аутлета в Испания, Сингапур, Гибралтар, Кипър и Турция. Началото на процъфтяващата днес верига е поставено в далечната 1909 г. с откриването на малък магазин за трикотаж и дамско бельо. Десет години по-късно, когато магазините са вече 12, фирмата приема своя основен принцип – да предлага на клиентките си добро качество на добра цена. През 1939 г. съпругата на тогавашния директор й дава аристократичното име Dorothy Perkins – така се нарича сорт красива виеща се роза. Потребителският профил на Dorothy Perkins е ясно очертан в колекциите, които се представят в нейните магазини. Това е 30 – 35-годишна работеща жена или майка-домакиня. Тя обича модата, но често не може да бъде в крак с последните тенденции в нея. Има финансов потенциал, но е твърде заета и не й достига време за себе си. Не винаги е уверена във възможностите на своето тяло, не може лесно да прецени какво точно й отива. Dorothy Perkins е поела ангажимента да я съветва и вдъхновява, за да открие собствената си идентичност в света на модата. Така компанията заема своето специално място в семейството на известните вериги като Burton, Evans, Hawkshead, Principles, Racing Green, Topshop и Topman. Влязох за пръв път в магазин на Dorothy Perkins привлечена от елегантната витрина. Не отговарях на потребителския профил на веригата, търсех малки подаръци за приятелките ми в България. Открих необичайно красиви зелени значки във форма на дъбов лист. Цената ме устройваше и купих няколко. Продавачката на касата обеляза нещо в някаква тетрадка и ми каза с усмивка: “Госпожо, току-що засадихте две дръвчета.” Бях заинтригувана достатъчно, за да потърся допълнителна информация. Това не беше трудно, защото английският бизнес не се притеснява от това, че рекламата му може да означава и прозрачност на неговите дела. Както много други печеливши компании в Англия, Dorothy Perkins е избрала да дарява част от печалбата си за благотворителни дейности. От 2007 г. са партньори с Woodland Trust, най-голямата неправителствена организация за защита и възстановяване на горите на Острова. За този период чрез продажби на тематични гривни и значки, както и различни други инициативи, компанията е събрала 1 100 000 паунда, с които са засадени над 100 000 дървета. Dorothy Perkins подпомага и борбата срещу рака на гърдата. През последните седем години чрез продажби и други дейности е превела 2 890 000 паунда на партньорите си в тази дейност – благотворителния център Breast Cancer Care. На официалната й страница в Internet има специален линк с информация за това как жената сама може да проверява гърдите си за появата на признаци за рак и какво трябва да направи, ако открие такива. Поместени са, също така, материали за желаещите да организират събития за набиране на средства за каузата, като например актуалното за летния сезон „Чаено парти с ягоди”. Не можем да посетим всички магазини по главната улица на един английски град. Но ако искаме един по-специфичен поглед към света на модата, или да се поинтересуваме как се прави благотворителност, достатъчно е да посетим сайта на Dorothy Perkins, за да се заредим с нови идеи както за себе си, така и за хората около нас.
Ангелина Василева
|