коментари > анализи
Цената движи пазара на вино
|
Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, пред exporter.bg за шанса да се преборим с вината от Новия свят
Южна Африка и Аржентина налагат агресивна политика по навлизането на европейските и азиатските пазари. Цените, на които предлагат своите вина, са много по-атрактивни от тези на останалите големи играчи. Българските изби също трудно могат да се конкурират с Новия свят.
|
Какви тенденции наложи кризата на международните пазари на вино? С този въпрос се обръщам към Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри. “Под думата криза повече се подразбира финансова, но всъщност тя е криза на потреблението и в частност в консумацията на вино”, отговаря Антонов. “Очертава се тенденцията, че движещ фактор на пазара на вино стана цената. В съотношението качество цена, при сходно качество цената вече е определяща. И това поставя в крайно изгодно положение винопроизводителите от Новия свят”, коментира той. Според него Южна Африка и Аржентина налагат доста агресивна политика по навлизането на европейските и азиатските пазари. Цените, на които предлагат своите вина, са много по-атрактивни от тези на останалите световни играчи. Българските изби също трудно могат да се конкурират в това отношение с Новия свят. “В тези страни просто е държавна политика да се налага и развива сектора Винопроизводство. Ние, имам предвид избите от България, в никакъв случай не можем да се мерим нито с техните обеми на производство, нито с тяхната модернизация и технологии”, категоричен е шефът на Беса Валей Уайнъри. “Но имаме един голям плюс и той е, че можем да контролираме по-добре от тях качеството на продукта – от лозето до влизането му в бутилката. Защото, когато се отиде на по-масово производство, както е при тях и се използва модерна техника като например гроздокомбайни за бране, понякога качеството започва да убягва. Винопроизводителите от Новия свят правят големи обеми, което позволява цената на техните вина да е конкурентноспособна. И всичко това съчетано с агресивна рекламна политика позволява на тези страни да взимат все по-голям пазарен дял за сметка на големите традиционни европейски производители. А нашият шанс, както казах и по-горе, е да се концентрираме върху високото качество на виното”, смята Ивайло Антонов. (Цялото интервю на Димитър Дженев с Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, четете на страница Винен бизнес.) |