експорт > пазари


Иво Върбанов: Трябва време за да се спечели доверието на външните пазари

Иво Върбанов, световноизвестен пианист, винар и създател на  Българска асоциация на независимите лозаро-винари пред exporter.bg за това, че българските изби имат все по-голям шанс за износ

 

„Държавата трябва да вземе решението, че виното е национален културен продукт, който да се защитава и в който да се инвестира по интелигентен начин с дългосрочна визия“, смята Иво Върбанов.

В България вече има нови изби, които правят много качествени вина. Някои от тях са в Българска асоциация на независимите лозаро-винари, създадена по идея Иво Върбанов, световноизвестен пианист и винар.

Защо обаче за тези изби, както и за другите български винопроизводители, продажбата на вина на Запад в средния и високия ценови клас е все още Мисия невъзможна? Въпросът ми е към Иво Върбанов.

„Мисля, че нещата се променят доста бързо. И малки и големи производители от България имат възможност за все по-добър износ с по-добра цена“, отговаря той.

И допълва, че трябва време за да се спечели доверието на различните пазари. „Има такива, като Великобритания, които за щастие са забравили вече казусите с лошите български вина през 90-те“, отбелязва Върбанов.

Питам го, как трябва да се подобри имиджът на българското вино, както у нас, така и по света.

„Няколко са важните стъпки. Първо, държавата да вземе решението, че виното е НАЦИОНАЛЕН КУЛТУРЕН ПРОДУКТ, който да се защитава и в който да се ИНВЕСТИРА по интелигентен начин с дългосрочна визия“, казва Върбанов.

Според него големите производители трябва да разберат, че малките, занаятчийски изби са част от организма “Българско Вино”. „Ако трябва да използвам метафората на човешкото тяло: “всички органи са нужни, за да сме живи”, уточнява Върбанов.

И на трето място, той смята, че трябва да се подобри комуникацията на продукта вино в България и съответно да се повиши винената култура.

„За съжаление това не е желанието на много производители, защото същите те не искат хората да са вино-грамотни, да разбират от вино и да правят разлика между “построено в лаборатория” вино (или технологично) и тероарно вино (или истинско)“, констатира човекът завладял на пианото световните подиуми и впечатлил в България с доказано качествени вина под марката Иво Върбанов.

(Цялото интервю на Димитър Дженев с Иво Върбанов четете на страница Винен бизнес)

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер