бизнес > бизнес и медии


Само в Интернет има растеж

на рекламните приходи

През 2012 година ще се засили рекламата на мобилни платформи- телефони и таблети

По данни на Interactive Advertising Bureau /IAB/ и на Асоциацията на българските рекламни агенции /АРА/ Интернет е единственият медиен канал в света, както и в България, който отбелязва растеж на рекламните приходи.

От друга страна, телевизиите запазват обемите на печалба от реклама, а при печата и радиата се наблюдава спад.  

Според IAB, за първото тримесечие на 2011 г. интернет рекламата в САЩ отбелязва рекорден ръст от 23 %, равняващо се на 7,3 млрд долара. За сравнение, общият обем на приходите от реклама в Интернет за цялата 2010 г. са 26 млрд долара. За първото полугодие на 2011г. Интернет рекламата в Русия достига рекорден ръст от 57 % спрямо същия период на 2010 г.  Това се равнява на 611 млн долара без ДДС. За сравнение, приходите от реклама в Русия за периода януари-юни 2011 г. са 4,4 млрд. долара без ДДС.

По данни на АРА, единственият медиен канал с ръст на рекламата от 11 % е Интернет. При общ обем на рекламния пазар през 2010 г. от 329 млн. лева, 36 млн. лева се падат на Интернет. Телевизиите държат 65 % от рекламните обеми, 16 % са за пресата, 8 % - за радиата, и 4 % интернет. През 2010 г.пазарният дял на радиата и пресата има спад от 10 %, за сметка на телевизиите и Интернет. Прогнозата на АРА за 2011 г. е, че рекламата в Интернет ще заеме 6 % пазарен дял, а очакваният ръст на нетните рекламни бюджети в сайтовете ще бъде 10 %.

Най-големите рекламодатели в България през 2010 г. са:

Nestle Big – 4, 72 %
Procter & Gambel – 4,49 %
Мобилтел – 3,82
Globul – 2,66
Henkel – 2,62
Kraft Foods
L’Oreal
Фикосота синтез
Vivacom
Coca-Cola

В Интернет най-голям дял имат финансовите инститции – банки, застрахователи, пенсионни и здравно осигурителни компании, фирми за бързи кредити. До тях се нареждат телекомуникационните компании и автомобилните фирми.

Прогнозата на АРА за 2012 г. е, че в Интернет ще се засили рекламата на мобилни платформи – телефони и таблети. Очаква се видеосъдържанието в сайтовете да увеличи присъствието в Интернет на типично „телевизинни” рекламодатели.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер