бизнес > бизнес и медии
Легендата “Нюзуик” смени собственика си втори път само за три години
|
Ай Би Ти Медиа купува марката "Нюзуик", както и дейностите по онлайн публикации на списанието
Медийната група Ай Би Ти Медиа, основана през 2006 г., притежава сайтове като "Интернешънъл бизнес таймс", "Медикал Дейли", "Латин таймс" и др. Общо те имат 30 милиона читатели.
|
Американско списание легенда смени собственика си за втори път само за три години. Става дума за "Нюзуик", което също не бе пожалено от кризата, поразила най-силно печатните издания. Списанието се закупува от онлайн медийната група Ай Би Ти Медиа, съобщават световните агенции. Те обаче отбелязват, че засега не се обявяват финансови подробности около сделката. Това, което се знае е, че Ай Би Ти Медиа купува марката "Нюзуик", както и дейностите по онлайн публикации на списанието, с изключение на информационния сайт "Дейли бийст", с който "Нюзуик" се сля през 2010 г. Сп. "Нюзуик" започна да излиза през 1933 г., като негов издател е бивш журналист от сп. "Тайм". От няколко години обаче изданието стремително пада надолу. Изправено пред реалността на намаляващите продажби и приходи от реклама заради прехвърлянето на читателите към безплатни издания в интернет, списанието издаде последния си печатен брой през декември 2012 г. и после премина изцяло в цифров вариант. Настоящият собственик на "Нюзуик" е медийната група Ай Ей Си. През май обаче тя обяви, че го продава, за да се концентрира върху "Дейли Бийст". Медийната група Ай Би Ти Медиа, основана през 2006 г., притежава сайтове като "Интернешънъл бизнес таймс", "Медикал Дейли", "Латин таймс" и др. Общо те имат 30 милиона читатели. "Нюзуик", който често пъти избираше дръзки, впечатляващи, но понякога и полемични корици, беше продадено символично за един долар през 2010 г. от групата "Вашингтон пост" на калифорнийския милиардер Сидни Харман, преди да бъде препродадено частично на Ай Ей Си и да се слее с "Дейли бийст". |