Банер

компании > непублични компании


Рубикон за бизнеса с маркови дрехи

Васил Райчев, управител на Advanced Retail Solutions, пред exporter.bg за това, че търговците у нас трябва да се адаптират към текущото потребление

“Тези, които тепърва започват бизнес с маркови дрехи, трябва да са наясно на какъв пазар влизат, какъв е неговият потенциал и какво може да им даде той”, препоръчва Васил Райчев.

Може ли да се каже, че сегашният момент е своеобразен Рубикон за бизнеса с маркови дрехи? Въпросът ми е към Васил Райчев, управител на Advanced Retail Solutions.

“Да, днес е Рубикон не за само за предприемачите в модния бизнес, но и за търговията въобще. Търговците трябва да се адаптират към текущото потребление. А тези, които тепърва започват бизнес с маркови дрехи, трябва да са наясно на какъв пазар влизат, какъв е неговият потенциал и какво може да им даде той”, отговаря Райчев.

И допълва, че дори Икеа остават с един магазин като спират всички други планове за развитие в България. Много други вериги или затварят или оптимизират операциите си.

Решавам да провокирам човека, който беше сред първите в България, влезли в модния бизнес. Питам го: Да си представим, че сега идвате в България и решавате да започнете отново бизнес с маркови дрехи, както преди повече от 20 години. Кои три неща първо ще направите?

“Първо ще се срещна с максимален брой хора, които са в тоя бизнес, за да разбера каква е икономическата обстановка в страната. Какво е потреблението на такъв тип стоки, защото когато предлагаш нещо, трябва да знаеш, на кого го предлагаш. Да разбереш кой ти е клиента и от какво има нужда той.

Другото, което ще огледам е, каква е цената за правене на този бизнес. Защото срещу приходите, които можеш да постигнеш от търговия на един пазар, трябва да видиш и какви разходи ще направиш”, казва Райчев.

И добавя, че чак след това би избрал продуктите, които да предлага. И те да бъдат това, от което има нужда пазарът. И да бъдат в ниша, където няма свръхпредлагане и свръхконкуренция. Най-важното е да се разбере на какво ниво става потреблението на качествени стоки.

“Винаги съм бил фен на това да предлагаш нещо, което ти самият би могъл да ползваш. Да не те е срам от качеството на продукта ти. За мен това е много важно”, пояснява предприемачът.

Според него има търговци, които продават евтини стоки – ментета и боклуци, като въобще не ги интересува, дали клиентът се чувства комфортно в тях или не. Опитват се да му продадат тази стока, а самите те носят друга марка дрехи. “Аз лично смятам, че това, което предлагаш, трябва да можеш и ти да го носиш с удоволствие”, категоричен е Васил Райчев.

(Цялото интервю на Димитър Дженев с Васил Райчев четете на страница Моят бизнес)

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер