компании > непублични компании
Рубикон за бизнеса с маркови дрехи
|
Васил Райчев, управител на Advanced Retail Solutions, пред exporter.bg за това, че търговците у нас трябва да се адаптират към текущото потребление
“Тези, които тепърва започват бизнес с маркови дрехи, трябва да са наясно на какъв пазар влизат, какъв е неговият потенциал и какво може да им даде той”, препоръчва Васил Райчев.
|
Може ли да се каже, че сегашният момент е своеобразен Рубикон за бизнеса с маркови дрехи? Въпросът ми е към Васил Райчев, управител на Advanced Retail Solutions. “Да, днес е Рубикон не за само за предприемачите в модния бизнес, но и за търговията въобще. Търговците трябва да се адаптират към текущото потребление. А тези, които тепърва започват бизнес с маркови дрехи, трябва да са наясно на какъв пазар влизат, какъв е неговият потенциал и какво може да им даде той”, отговаря Райчев. И допълва, че дори Икеа остават с един магазин като спират всички други планове за развитие в България. Много други вериги или затварят или оптимизират операциите си. Решавам да провокирам човека, който беше сред първите в България, влезли в модния бизнес. Питам го: Да си представим, че сега идвате в България и решавате да започнете отново бизнес с маркови дрехи, както преди повече от 20 години. Кои три неща първо ще направите? “Първо ще се срещна с максимален брой хора, които са в тоя бизнес, за да разбера каква е икономическата обстановка в страната. Какво е потреблението на такъв тип стоки, защото когато предлагаш нещо, трябва да знаеш, на кого го предлагаш. Да разбереш кой ти е клиента и от какво има нужда той. Другото, което ще огледам е, каква е цената за правене на този бизнес. Защото срещу приходите, които можеш да постигнеш от търговия на един пазар, трябва да видиш и какви разходи ще направиш”, казва Райчев. И добавя, че чак след това би избрал продуктите, които да предлага. И те да бъдат това, от което има нужда пазарът. И да бъдат в ниша, където няма свръхпредлагане и свръхконкуренция. Най-важното е да се разбере на какво ниво става потреблението на качествени стоки. “Винаги съм бил фен на това да предлагаш нещо, което ти самият би могъл да ползваш. Да не те е срам от качеството на продукта ти. За мен това е много важно”, пояснява предприемачът. Според него има търговци, които продават евтини стоки – ментета и боклуци, като въобще не ги интересува, дали клиентът се чувства комфортно в тях или не. Опитват се да му продадат тази стока, а самите те носят друга марка дрехи. “Аз лично смятам, че това, което предлагаш, трябва да можеш и ти да го носиш с удоволствие”, категоричен е Васил Райчев. (Цялото интервю на Димитър Дженев с Васил Райчев четете на страница Моят бизнес) |