експорт > пазари
Цветелина Николова: С наградите, които печелим, позиционираме името на Катаржина по света
|
Изпълнителната директорка на Катаржина Естейт пред exporter.bg за триумфа, който избата постигна на два от най-големите световни конкурса
“Ние не участваме масово във всякакви конкурси, а само в най-престижните - Vinalies Internationales Paris, China Wine and Spirits Awards, Syrah du Monde, Mundus Vini, Chardonnay du Monde, San Francisco International Wine Competition”, казва Цветелина Николова.
|
Забележително представяне на Катаржина Естейт в конкурса China Wine and Spirits Awards 2014. Вашият коментар за този голям успех? - China Wine and Spirits Awards се превърна в изключително успешен конкурс за нас. За последните три години той стана един от най-силните шест в Европа и света. Другите пет са Vinalies Internationales Paris, Syrah du Monde, Mundus Vini, Chardonnay du Monde и San Francisco International Wine Competition. Иска ми се да отбележа, че журито в Китай е на много високо ниво, защото включва изявени винени специалисти от цял свят. Тази година в конкурса участваха 35 държави. Катаржина Естейт постигна огромен успех, защото се представи с 6 вина и завоюва 6 медала – 5 златни и 1 сребърен. От тези 5 златни 3 са двойни златни, което е нещо изключително. За да получи едно вино двойно злато, трябва на скрита дегустация цялото жури да оцени единодушно, че то наистина заслужава това отличие. В историята на Катаржина досега сме имали само един двоен златен медал – за Encore Syrah 2007 на Syrah du Monde. А сега с този най – висок приз бяха оценени Katarzyna Reserve 2009, Encore Syrah 2012 и Le Voyage Cabernet Franc & Syrah. А Le Voyage Cabernet Franc & Syrah бе обявено за „Българско вино на годината". Миналата година Катаржина Естейт получи отличието „Българска изба на годината“. Триумфът ни на China Wine and Spirits Awards беше пълен, защото златни отличия спечелиха един от флагманите на Катаржина Естейт - Question mark 2012 и вино от новата серия Chopin – Nocturnе, а Sonata грабна сребърен медал. Медалите за Chopin – Nocturnе и Sonata са особено ценни за нас, защото това са вина от най- новите ни брандове. Веднага след големия успех на China Wine and Spirits Awards дойде и най-силното представяне на българска изба в един от най-трудните и престижни винени конкурси - Vinalies Internationales Paris 2014. Вашата оценка за този пореден триумф на Катаржина Естейт? - За първи път в историята на Vinalies Internationales Paris имаме 3 златни и 1 сребърен медал. Това е изключителен успех, защото конкурсът е сред най-трудните за получаване на медали. В журито участват едни от най-големите и взискателни винени специалисти в света. Критериите, които трябва да покриеш, за да получиш оценка за медал, са изключително високи. Тези най-престижни награди от China Wine and Spirits Awards 2014 в Китай и Vinalies Internationales Paris 2014 във Франция са безспорен успех и за изба Катаржина Естейт като бранд... - Да, защото по този начин налагаме Катаржина Естейт на външните пазари. Искам да подчертая, че ние не участваме масово във всякакви конкурси, а само в най-престижните. - Vinalies Internationales Paris, China Wine and Spirits Awards, Syrah du Monde, Mundus Vini, Chardonnay du Monde, San Francisco International Wine Competition. Това участие ни дава възможност да поддържаме нивото и качеството на вината, които правим. Ние знаем, че всяка следваща година новата реколта трябва да бъде по-добра от предходната. Безспорен е фактът, че със спечелването на награди именно на тези шест големи конкурса, позиционираме името Катаржина по света. През последните години забелязвам, че все повече български изби участват в най-авторитетни винени форуми. Това е много добре за българското вино, защото така показваме на света, че в избите ни са направени големи инвестиции. Даваме ясен знак на външните пазари, че залагаме на качеството, технологиите и тероара. Променяме имиджа на българското вино от близкото минало, че най-голямото му предимство е ниската цена. България вече предлага изключително добри вина във високия ценови сегмент. Лятото вече чука на вратата. С какво ще ни изненада Катаржина Естейт? - Предстои ни да пуснем бяло вино, което се казва Манифик. То ще бъде в много висок ценови клас за бяло вино. Цената му е 35 лева. Пускаме около 2500 максимум 3000 бутилки. С това вино, искаме да покажем на нашите клиенти и почитатели, че в България може да бъде произведено и бяло вино с изключително качество. Манифик ще бъде именно такова вино – едно прекрасно Шардоне, което е отлежавало 2 години в дъбови бъчви. Такова вино досега не сме пускали и смятам, че ще бъде голяма изненада за всички ценители. Разкажете ни за Katarzyna Premium Club. Докъде стигна реализацията на този чудесен проект? - Katarzyna Premium Club заинтригува доста нашите ВИП клиенти. Това е една стара моя идея, още от 2003 г. И когато днес Катаржина здраво е стъпила на пазара като изба с изграден и висок имидж, прецених, че е настъпил момента да обърнем по-специално внимание на нашите частни клиенти. Ето защо създадохме за тях Katarzyna Premium Club. Идеята е към всеки наш клиент да има персонално внимание и той да получи привилегии, които не всеки може да има. Първата година, като за начало, съм определила 100 човека, които ще имат възможността да станат членове на клуба. Ако изпълнят няколко критерии, ще подновим тяхното членство и догодина. Не бих искала в клуба да членуват повече от 200 човека, защото с времето някои от хората ще отпадат, на тяхно място ще добавяме нови членове. Нямам за цел да правя някакъв огромен клуб. Това наистина ще са частните топ клиенти на Катаржина. Те ще имат привилегията да се докоснат до специални селекции вина, които ги няма на пазара. Дори подготвяме специални серии вина, които изобщо няма да се продават, а ще се предлагат само на членовете на клуба. Освен това ще им подаряваме всички наши премиум продукти като първия от тях е пчелния мед, който Катаржина произвежда. Хората от Katarzyna Premium Club ще имат възможност веднъж в годината да направят уикенд с техни приятели в избата, като разходите за пребиваването им ще се поемат от Катаржина Естейт. Има и други привилегии, които ще накарат членовете на клуба да се почувстват много специални. Лятото е време и за водка. Какво показват данните за продажбите на Extra Zytnia, която много бързо се наложи на пазара? - Extra Zytnia се представя повече от успешно на българския пазар. Тази година съм заложила двоен ръст на продажбите спрямо миналата година. За първите 3 месеца на 2014 г. това вече се случва. В момента върви игра с Extra Zytnia. Всяка бутилка има код, който може да бъде регистриран в сайта на водката и съответно всеки закупил Extra Zytnia може да стане щастлив притежател на култов мотопед Vespa. Водката се приема изключително добре на пазара, защото е много добра като качество и е на доста ниска цена. За нейния успех спомогна и цялата ни ретроконцепция във винтидж стил. Той сега е много модерен и се приема доста добре от хората. Те истински се забавляват, когато видят Жуковете, които реставрирахме и брандирахме с Extra Zytnia. Брандираните камиони са невероятна атракция, защото спират пред големите паркинги на националните хранителни вериги между 18.00 и 20.00 вечерта, а от тях раздават рекламни материали и подаръци на нашите потенциални клиенти. Благодаря за това интервю.
Димитър Дженев
|