експорт > международни изложения


Галина Нифору: Вече трета година брандираме Балканския регион

Директорът на Balkan International Wine Competition and Festival пред exporter.bg за това, че днес на съвременния винен пазар не е достатъчно само да произвеждаш добро вино

Тазгодишното издание на Балканския Винен Конкурс и Фестивал ще се обедини под надслов „ Местните сортове – съкровищата на Балканите”.

"Вино и туризъм" беше водещата тема на Втория Балкански Винен Конкурс и Фестивал. Какво ще бъде основното послание на тазгодишното трето издание?

- Тазгодишното издание на Балканския Винен Конкурс и Фестивал ще се обедини под надслов
„ Местните сортове – съкровищата на Балканите”. Най-голямият Балкански винен форум постави началото и вече трета година провежда кампания за брандиране на Балканския регион.

Нужно е да се обединят усилията на цялата винена общност, защото в условията на съвременния винен пазар не е достатъчно само да произвеждаш добро вино. Почти всеки, ангажиран във  винената идустрията, произвежда добро вино. Дори и значителни подобрения в качеството на продукта от година за година не са достатъчни, за да го поставят в челните редици на познатите и желаните от потребители и ценители марки.

Конкурентноспособността ни днес зависи от способността на производителя да усъвършенства продукта си по-бързо от конкуренцията, която се стреми към същото. Най-лесния и същевременно най-естестения път за постигане на това е да се диференцираме от другите. Как? Чрез самобитните местни балкански сортове, за които нямаме конкуренция.

Малко факти – няма друг винен регион в света, в който да се срещат повече местни винени сортове! Не е ли това истинска съкровищница? На Балканите има над 500 местни сорта, които да бъдат предоставени на любителите на вино в целия свят.

България също трябва да засили своите усилия за популяризиране на местните си сортове, като за начало се започне една кампания към самите винопроизводители и лозари за засаждане на местни сортове, за успешно разкриване на качествата им с подходящая винификация и разбира се с реклама за тяхното консумиране.

Кои са най-известните имена в журито на конкурса? Има ли сред тях нови, интересни лица?

- Както и в първите две издания, така и сега в журито участват 3 Masters of Wine. Това са председателят на журито Константинос Лазаракис, Каролайн Гилби и Род Смит.

Константинос Лазаракис работи като мениджър по вноса на вино и wine buyer в Aiolos, и също така е изпълнителен директор на компанията, която провежда WSET курсове в Гърция.

През последните две години Константинос Лазаракис MW започва да пише за вино, като в момента е автор на четири гръцки издателства като Wines of Greece, Mitchell Beazley Wine Classic и др. В допълнение, той консултира редица винарски изби, хотели и ресторанти.

Каролайн Гилби е носител на титлата Master of Wine от 1992 година. Каролайн Гилби е член на Circle of Wine Writers и често е сред журито на редица международни дегустации. От 2003 до 2008 води лекции за английския винен пазар за OIV’s Master of Science in Wine Management.

Била е четири години директор на UK Wine Standards, избрана на тази позиция от Министерството на земеделието във Великобритания.

Новия Master of Wine на това трето издание е Род Смит. Род е преподавател, маркетинг специалист и търговец в областта на виното, базиран в южната част на Франция. Списъкът му с клиенти включва най-богатите, най-капризните и най-взискателни клиенти в света. Род е директор на Vins Sans Frontières - водещ доставчик на вино на индустрията за суперяхти.

Наред с тримата Masters of Wine (само 300 в света) в журито тази година влизат и Джейми Арахо от САЩ, Алесандро Гричиоли от Италия, Маринела, Тревор Лонг от Великобритания, Танер Огутоглу от Турция, Игор Лукович от Сърбия, Ивана Симяновска от Македония, Елисавета Захариева и Ясен Захариев от България и други.

Балканският Винен конкурс и Фестивал се утвърди като събитие-бранд, което се стреми да позиционира вината от Балканите като световна марка. Кои са следващите стъпки избите от нашия, балкански регион, да се превърнат в голям световен играч?

- Много е важно всички, които сме свързани с винения бранш да разберем, че ако сме обединени е много по-лесно да се наложим като бранд. Бранда Балкани, който може в политически смисъл да носи негативи, но когато говорим за вино, напротив да е носител на самобитност, многовековна култура, голямо разнообразие и иновативност.

Balkan International Wine Competition and Festival 2014 – какви са най-големите Ви очаквания за това трето поредно издание?

- Очаквам това трето издание да затвърди интереса към нашия регион, а винарските изби да са убедени, че нещата се случват само с постоянство. Очаквам още да привлечем нови винени любители и да им разкажем за необятния свят на балканските вина на многобройните майсторски класове и лекции и на двата дегустационни дни, в които ще могат да бъдат опитани над 400 вина от Балканите. Часът и мястото на срещата? 7 и 8 юни, Гранд Хотел София!

Благодаря за това интервю.

Димитър Дженев




 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер