експорт > международни изложения
Галина Нифору: Вече трета година брандираме Балканския регион
|
Директорът на Balkan International Wine Competition and Festival пред exporter.bg за това, че днес на съвременния винен пазар не е достатъчно само да произвеждаш добро вино
Тазгодишното издание на Балканския Винен Конкурс и Фестивал ще се обедини под надслов „ Местните сортове – съкровищата на Балканите”.
|
"Вино и туризъм" беше водещата тема на Втория Балкански Винен Конкурс и Фестивал. Какво ще бъде основното послание на тазгодишното трето издание? - Тазгодишното издание на Балканския Винен Конкурс и Фестивал ще се обедини под надслов „ Местните сортове – съкровищата на Балканите”. Най-голямият Балкански винен форум постави началото и вече трета година провежда кампания за брандиране на Балканския регион. Нужно е да се обединят усилията на цялата винена общност, защото в условията на съвременния винен пазар не е достатъчно само да произвеждаш добро вино. Почти всеки, ангажиран във винената идустрията, произвежда добро вино. Дори и значителни подобрения в качеството на продукта от година за година не са достатъчни, за да го поставят в челните редици на познатите и желаните от потребители и ценители марки. Конкурентноспособността ни днес зависи от способността на производителя да усъвършенства продукта си по-бързо от конкуренцията, която се стреми към същото. Най-лесния и същевременно най-естестения път за постигане на това е да се диференцираме от другите. Как? Чрез самобитните местни балкански сортове, за които нямаме конкуренция. Малко факти – няма друг винен регион в света, в който да се срещат повече местни винени сортове! Не е ли това истинска съкровищница? На Балканите има над 500 местни сорта, които да бъдат предоставени на любителите на вино в целия свят. България също трябва да засили своите усилия за популяризиране на местните си сортове, като за начало се започне една кампания към самите винопроизводители и лозари за засаждане на местни сортове, за успешно разкриване на качествата им с подходящая винификация и разбира се с реклама за тяхното консумиране. Кои са най-известните имена в журито на конкурса? Има ли сред тях нови, интересни лица? - Както и в първите две издания, така и сега в журито участват 3 Masters of Wine. Това са председателят на журито Константинос Лазаракис, Каролайн Гилби и Род Смит. Константинос Лазаракис работи като мениджър по вноса на вино и wine buyer в Aiolos, и също така е изпълнителен директор на компанията, която провежда WSET курсове в Гърция. През последните две години Константинос Лазаракис MW започва да пише за вино, като в момента е автор на четири гръцки издателства като Wines of Greece, Mitchell Beazley Wine Classic и др. В допълнение, той консултира редица винарски изби, хотели и ресторанти. Каролайн Гилби е носител на титлата Master of Wine от 1992 година. Каролайн Гилби е член на Circle of Wine Writers и често е сред журито на редица международни дегустации. От 2003 до 2008 води лекции за английския винен пазар за OIV’s Master of Science in Wine Management. Била е четири години директор на UK Wine Standards, избрана на тази позиция от Министерството на земеделието във Великобритания. Новия Master of Wine на това трето издание е Род Смит. Род е преподавател, маркетинг специалист и търговец в областта на виното, базиран в южната част на Франция. Списъкът му с клиенти включва най-богатите, най-капризните и най-взискателни клиенти в света. Род е директор на Vins Sans Frontières - водещ доставчик на вино на индустрията за суперяхти. Наред с тримата Masters of Wine (само 300 в света) в журито тази година влизат и Джейми Арахо от САЩ, Алесандро Гричиоли от Италия, Маринела, Тревор Лонг от Великобритания, Танер Огутоглу от Турция, Игор Лукович от Сърбия, Ивана Симяновска от Македония, Елисавета Захариева и Ясен Захариев от България и други. Балканският Винен конкурс и Фестивал се утвърди като събитие-бранд, което се стреми да позиционира вината от Балканите като световна марка. Кои са следващите стъпки избите от нашия, балкански регион, да се превърнат в голям световен играч? - Много е важно всички, които сме свързани с винения бранш да разберем, че ако сме обединени е много по-лесно да се наложим като бранд. Бранда Балкани, който може в политически смисъл да носи негативи, но когато говорим за вино, напротив да е носител на самобитност, многовековна култура, голямо разнообразие и иновативност. Balkan International Wine Competition and Festival 2014 – какви са най-големите Ви очаквания за това трето поредно издание? - Очаквам това трето издание да затвърди интереса към нашия регион, а винарските изби да са убедени, че нещата се случват само с постоянство. Очаквам още да привлечем нови винени любители и да им разкажем за необятния свят на балканските вина на многобройните майсторски класове и лекции и на двата дегустационни дни, в които ще могат да бъдат опитани над 400 вина от Балканите. Часът и мястото на срещата? 7 и 8 юни, Гранд Хотел София! Благодаря за това интервю.
Димитър Дженев
|