експорт > международни изложения


В Меката на модата залагат на брандовете

Два пъти повече български дизайнерски фирми бяха одобрени и участваха в юлското издание на престижното прет-а-порте Who’s Next 2014

Пробивът на българските фирми за висша мода на този форум е безспорен, защото на януарското издание на Who’s Next 2014 от 17 наши фирми, пожелали да участват, са одобрени 10.

Да участваш в прет-а-порте само за висша мода в Париж, не е толкото просто, колкото някои си мислят. Това разбраха 17-те български производители от модния бранш, които бяха на Международната специализирана изложба Who’s Next 2014 във френската столица.

Първо французите трябва да те одобрят. За целта фирмите предварително изпращат снимки и клипове на колекциите си. После комисия от организаторите на панаира избират кои колекции и кои фирми да допуснат до участие. Подбира се единствено висша вода за следващия сезон и за следващата година. Ето защо е много престижно да получиш одобрение от организаторите.

Каква е равносметката за България? От 18 български фирми за участие в юлското издание на Who’s Next 2014 са одобрени 17, което е огромен успех, защото говорим за един от най-престижните форуми за висша мода в света.

Юлското прет-а-порте е за колекциите висша мода за пролет-лято 2015 г. По време на изложението се залага на брандовете, не толкова на имената на фирмите. Колекциите, които се представят са основно вечерни облекла и официални тоалети, булчински росли – също. По време на прет-а-портето е абсолютно забранено да се правят снимки и да се крадат идеи.

Профилът на клиентите и посетителите е най-вече професионален, а входът е доста скъп. Тук идват специалисти, дизайнери и разбира се хора, които правят покупки.

Любопитен момент е, как практикуват големите западни фирми, когато искат да купят дадени колекции. Тъй като панаирът е огромен като територия и включва щандове с безброй фирми, за да не се губи време, те изпращат експерти от по-нисшия персонал, които набелязват определени фирми и колекции.

Вечерта се събират и обсъждат своите впечатления. На следващия ден при набелязаните фирми отива маркетинговия директор на компанията. Той влиза с тях в директни преговори. И чак тогава, последен отива президента на фирмата, да си каже тежката дума, но той вече знае какво, колко и откъде ще се поръчва.

От Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП, която организира националното участие на България на този изключително авторитетен форум за висша мода*, разказаха пред exporter.bg, че още първия ден е имало две големи поръчки за една от нашите фирми.

А на четвъртия и последен ден от изложението, още две български дизайнерски фирми са получили предложение за закупуване на техни колекции. Едната от поръчките е направена от японски предприемач.

Пробивът на българските фирми за висша мода на този форум е безспорен, защото на януарското издание на Who’s Next 2014 от 17 наши фирми, пожелали да участват, са одобрени 10. През юли българските участници са близо два пъти повече, което е повече от престижно за дизайнерската мода у нас.

В изложбения комплекс Paris Porte de Versailles, където се провежда юлското издание на  Who’s Next 2014, своите модели представят следните български дизайнери:

Агила 2000 ЕООД/ART BOX – София (ръчно рисувани шалове от естествена коприна - живопис върху коприна), Ай Пи Ес – АЙ ООД/Перото – София (дизайнерски ръчно изработени дамски облекла, модни аксесоари), Ахелия дизайн ООД/MERA The Soulwear –  София (дамска облекло), БИОНД БИ ООД/G Spot for Beyond – София (дамско облекло), Гардероб ООД/Garderob – (дамско облекло), ЕВГЕНИКА ЕГ ООД/Evgenia Popova – София (дамско облекло), ЕТ Ина-Цветелина Христова/INA – София (ръчно изработени изделия от керамика, бижутерия), Жана Жекова ЕООД/Jana Jekova – София (дизайнтерско официално дамско облекло), КАЛЕБО ЕООД/Jeni Style – София (дизайнерско дамско облекло), Клеопарт ЕООД/Cleopatra Art – (ръчно и машинно плетени дамски облекла), Макмълин-Соколов Груп ЕООД/SATCH – София (луксозни мъжки и дамски чанти, ръчно изработени аксесоари от естествена кожа), Мис Хай енд Лоу ЕООД/Miss High & Low - София (луксозни бижута), Нели Колева – Фешън ЕООД/Nelly Koleva – София (бизнес костюми, коктейлни рокли и вечерни тоалети), Нина Гламър ЕООД/ Glam by Nina Petkova – София (луксозна дамска конфекция), ПЕНДАРА ПРАДАКШЪНС ЕООД/Milena Veliova – София (ръчни и машинни плетива, дамско и мъжско облекло), Пунто – Арбо ООД – София (бижутерия), Сирена – ДН ЕООД/IDD – Враца (дамско облекло).

Димитър Дженев


Повече за Who’s Next

Who’s Next e призната за една от най-значимите специализирани изложби в света на модата. Провежда се от 1994 г. два пъти годишно. Българското участие в тази промоционална проява се превръща в традиционно – в последното издание през януари т.г. изключително успешно се представят 10 български дизайнери. Изложбата, предназначена за моделиери и производители на облекло, обувки, бельо, трикотаж, текстил и модни аксесоари, успява да привлече интереса на над 58 500 професионални посетители.

* Националното участие на България на Международната специализирана изложба Who’s Next 2014 в Париж се организира от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) по проект за насърчаване на експорта на българските предприятия, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Конкурентоспособност“.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер