експорт > международни изложения
В Меката на модата залагат на брандовете
|
Два пъти повече български дизайнерски фирми бяха одобрени и участваха в юлското издание на престижното прет-а-порте Who’s Next 2014
Пробивът на българските фирми за висша мода на този форум е безспорен, защото на януарското издание на Who’s Next 2014 от 17 наши фирми, пожелали да участват, са одобрени 10.
|
Да участваш в прет-а-порте само за висша мода в Париж, не е толкото просто, колкото някои си мислят. Това разбраха 17-те български производители от модния бранш, които бяха на Международната специализирана изложба Who’s Next 2014 във френската столица. Първо французите трябва да те одобрят. За целта фирмите предварително изпращат снимки и клипове на колекциите си. После комисия от организаторите на панаира избират кои колекции и кои фирми да допуснат до участие. Подбира се единствено висша вода за следващия сезон и за следващата година. Ето защо е много престижно да получиш одобрение от организаторите. Каква е равносметката за България? От 18 български фирми за участие в юлското издание на Who’s Next 2014 са одобрени 17, което е огромен успех, защото говорим за един от най-престижните форуми за висша мода в света. Юлското прет-а-порте е за колекциите висша мода за пролет-лято 2015 г. По време на изложението се залага на брандовете, не толкова на имената на фирмите. Колекциите, които се представят са основно вечерни облекла и официални тоалети, булчински росли – също. По време на прет-а-портето е абсолютно забранено да се правят снимки и да се крадат идеи. Профилът на клиентите и посетителите е най-вече професионален, а входът е доста скъп. Тук идват специалисти, дизайнери и разбира се хора, които правят покупки. Любопитен момент е, как практикуват големите западни фирми, когато искат да купят дадени колекции. Тъй като панаирът е огромен като територия и включва щандове с безброй фирми, за да не се губи време, те изпращат експерти от по-нисшия персонал, които набелязват определени фирми и колекции. Вечерта се събират и обсъждат своите впечатления. На следващия ден при набелязаните фирми отива маркетинговия директор на компанията. Той влиза с тях в директни преговори. И чак тогава, последен отива президента на фирмата, да си каже тежката дума, но той вече знае какво, колко и откъде ще се поръчва. От Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП, която организира националното участие на България на този изключително авторитетен форум за висша мода*, разказаха пред exporter.bg, че още първия ден е имало две големи поръчки за една от нашите фирми. А на четвъртия и последен ден от изложението, още две български дизайнерски фирми са получили предложение за закупуване на техни колекции. Едната от поръчките е направена от японски предприемач. Пробивът на българските фирми за висша мода на този форум е безспорен, защото на януарското издание на Who’s Next 2014 от 17 наши фирми, пожелали да участват, са одобрени 10. През юли българските участници са близо два пъти повече, което е повече от престижно за дизайнерската мода у нас. В изложбения комплекс Paris Porte de Versailles, където се провежда юлското издание на Who’s Next 2014, своите модели представят следните български дизайнери: Агила 2000 ЕООД/ART BOX – София (ръчно рисувани шалове от естествена коприна - живопис върху коприна), Ай Пи Ес – АЙ ООД/Перото – София (дизайнерски ръчно изработени дамски облекла, модни аксесоари), Ахелия дизайн ООД/MERA The Soulwear – София (дамска облекло), БИОНД БИ ООД/G Spot for Beyond – София (дамско облекло), Гардероб ООД/Garderob – (дамско облекло), ЕВГЕНИКА ЕГ ООД/Evgenia Popova – София (дамско облекло), ЕТ Ина-Цветелина Христова/INA – София (ръчно изработени изделия от керамика, бижутерия), Жана Жекова ЕООД/Jana Jekova – София (дизайнтерско официално дамско облекло), КАЛЕБО ЕООД/Jeni Style – София (дизайнерско дамско облекло), Клеопарт ЕООД/Cleopatra Art – (ръчно и машинно плетени дамски облекла), Макмълин-Соколов Груп ЕООД/SATCH – София (луксозни мъжки и дамски чанти, ръчно изработени аксесоари от естествена кожа), Мис Хай енд Лоу ЕООД/Miss High & Low - София (луксозни бижута), Нели Колева – Фешън ЕООД/Nelly Koleva – София (бизнес костюми, коктейлни рокли и вечерни тоалети), Нина Гламър ЕООД/ Glam by Nina Petkova – София (луксозна дамска конфекция), ПЕНДАРА ПРАДАКШЪНС ЕООД/Milena Veliova – София (ръчни и машинни плетива, дамско и мъжско облекло), Пунто – Арбо ООД – София (бижутерия), Сирена – ДН ЕООД/IDD – Враца (дамско облекло).
Димитър Дженев
Повече за Who’s Next Who’s Next e призната за една от най-значимите специализирани изложби в света на модата. Провежда се от 1994 г. два пъти годишно. Българското участие в тази промоционална проява се превръща в традиционно – в последното издание през януари т.г. изключително успешно се представят 10 български дизайнери. Изложбата, предназначена за моделиери и производители на облекло, обувки, бельо, трикотаж, текстил и модни аксесоари, успява да привлече интереса на над 58 500 професионални посетители. * Националното участие на България на Международната специализирана изложба Who’s Next 2014 в Париж се организира от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) по проект за насърчаване на експорта на българските предприятия, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Конкурентоспособност“.
|