експорт > пазари
Катаржина Естейт с много успешен експорт в Швейцария, САЩ и Япония
|
Цветелина Николова, изпълнителен директор на Катаржина Естейт, пред exporter.bg за новата структура Платиниум Брандс и за амбициите за постигане на високи резултати.
“През последните години Extra Zytnia стъпи здраво на пазара. Завоюва много сериозни позиции спрямо другите европейски водки. Продължава да навлиза успешно на нови пазари”, казва Цветелина Николова.
|
Катаржина Естейт вече се представлява от Платиниум Брандс. Бихте ли ни разказали за тази промяна?
- Платиниум Брандс продава вината на Катаржина Естейт от близо две години, но сега компанията представлява още две изби – Кончерто Уайнъри и Белица Уайнъри. Платиниум представи наскоро и две нови червени вина от серията Кончерто на цена 4.50 лв. С тази серия искаме да предложим на потребителите вино от собствено лозе, за което полагаме много грижи и, което е изключително като съотношение качество-цена. Вината от серията Кончерто са качествени и 100 % направени от наши лозя.
Другата изба - Белица Уайнъри, е в процес на строеж. Тя пусна на пазара серия вина Белица, които са в среден ценови клас на цена от 6 лв.
Освен вината, Платиниум Брандс дистрибутира водка Extra Zytnia и е неин официален представител за България. Extra Zytnia стъпи много успешно на българския пазар. Тя се отличава с интересна маркетингова стратегия и ретро рекламна кампания. Няма българин, който като види реставрирания Жук, да не му се радва и да не го приеме като една огромна атракция.
Вие винаги сте предлагали нещо ново и интересно на пазара. С какво предстои да ни изненадате?
- Работим по бъдещи проекти, които са доста интересни. Катаржина пусна две нови вина - La Bella и La Verite. La Bella е в средния ценови клас и е един изключителен купаж от четири сорта – Каберне Совиньон, Мерло, Сира и Малбек. La Verite е чист Каберне Фран, вино което не сме произвеждали до този момент като самостоятелен сорт. La Verite е във високия ценови клас.
Предстоят ни два нови проекта, свързани с внос . Всеки момент на пазара ще се появи водка, която също ще впечатли с интересна рекламна кампания. До края на годината ще внесем още един нов продукт. Отделно работим върху няколко проекта за 2015 г, свързани с вино. Но нека да минат поне два месеца след гроздобера и тогава ще говорим за тях.
Как оценявате Гроздобер 2014?
- Тази година беше по-трудна в климатично отношение в сравнение с предишните. Паднаха обилни валежи, имаше и доста слани. Катаржина Естейт има предимството да се намира в по-благодатен климатичен район – на юг, в голяма близост до гръцката и турска граница. Мога да кажа, че климатът тук изобщо не е типично български. Когато в цяла България вали, в Катаржина почти винаги е слънчево.
Въпреки неблагоприятните климатични условия обаче, белите ни вина и розе са по-добри от миналогодишната ни реколта. Вярваме, че ще се получат и добри червени вина.
Постигнахте голям успех на Мундус Вини 2014. Коментарът Ви за това впечатляващо представяне?
- Мундус Вини е един от най-големите винени конкурси в света. Там случайни неща не могат да се случат. Признанието е на световно ниво и всички медали, които се вземат, са много ценни. Тази година, на Мундус Вини, Катаржина Естейт постави рекорд. От 6 изпратени вина имаме 6 медала – 3 златни и 3 сребърни.
Златото е за Katarzyna Reserva 2010, Encore Syrah 2012 и Encore Malbec 2012, а среброто – за Question Mark Gold 2011, Chopin Nocturne 2012 и Le Magnifique 2012 – последното бяло вино от най-висок клас, което направихме. Това е единственото ни бяло вино, отлежавало повече от една година в бъчви и бутилка. Произведено е от най-висококачествено грозде Шардоне. То постигна изключителен пазарен успех и по-голямата част от него вече е продадена. Клиентите ни го възприеха много добре и така затвърдихме позициите в производство на отлични вина във високия ценови клас
С постигнатото на Мундус Вини, можем само да се гордеем. Зад този успех стоят усилията на много хора. След всяко ново отличие имаме амбицията да правим още по-добри вина.
Влиза ли в плановете Ви за 2015 г. в Катаржина Естейт да има хотел?
- Да, вече завършваме архитектурните планове по проекта за хотела. В момента този проект е един от нашите приоритети.
Какво очаквате от новата структура Платиниум Брандс?
- Истината е, че имаме големи амбиции. Всички ние, които работим в Платиниум Брандс , приемаме работата като част от нас. Тя е и част от нашето сърце и душа. Влагаме абсолютно всичко от себе си и знаем, че всичко зависи от нас. В момента работим усилено в екип и имаме изключителни успехи. Само за няколко месеца оборотите, които имаме са много по-големи от очакваното. През 2015 г. ще поднесем доста приятни изненади на нашите клиенти и приятели.
Какви са експортните Ви цели в момента?
- В момента не сключваме нови договори за експорт, защото изпълняваме тези, които подписахме още в началото на 2014 г. Работим на 100 % от капацитета ни. Ще имаме нови договори за 2015 г., когато заработи новата ни изба Белица Уайнъри.
Правим много успешен експорт в Швейцария, САЩ и Япония. Традиционно работим доста добре и на полския пазар, но споменах тези три държави, защото в тях продаваме вина от много висок клас. А да продаваш висок клас български вина на експортните пазари в днешно време е доста трудно.
В Швейцария, САЩ и Япония работим, както в България – правим големи презентации, специални гала-вечери, на които много конкретно и специално внимание отделяме на това, да представим продукта като качество. И резултатите са налице.
През 2015 г. ще работим основно по експорта на Extra Zytnia.. Това е един продукт, който през 80-те и 90-те години на миналия век е бил в Топ 3 на водките в Европа. В момента, само за една година, Extra Zytnia много бързо си върна позициите на пазарите. Завоюва много сериозни позиции спрямо другите европейски водки. Постигна го с оригинална рекламна кампания и с много добро съотношение качество-цена.
Ще продължите ли рекламната игра с Extra Zytnia?
- Да, ще я продължим. Но ще продължим и с нови други брандове. Така че клиентите да ги очакват. Няма да спрем да ги изненадваме!
Благодаря за това интервю.
Димитър Дженев
|