финанси > банки


СИБАНК и ДЗИ с общ Доклад към обществото

76% от анкетираните клиенти на двете компании твърдят, че при избора на банка и застраховател се интересуват от репутацията им като социално отговорни компании

87% смятат, че КСО пряко влияе на развитието на бизнеса.

СИБАНК и ДЗИ представиха своя доклад днес по време на кръгла маса на тема „Кое прави финансовите институции социално отговорни“, организирана съвместно с Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, Фондация „Помощ за благотворителността в България“ и Българската асоциация на пострадалите в автомобилни катастрофи.

Участниците в дискусията подчертаха, че социалната отговорност на компаниите не е еднократен акт, извършван като отделна от бизнеса дейност, а ДНК - то на самия бизнес.

Петър Андронов, кънтри мениджър на КВС за България и главен изпълнителен директор на СИБАНК, дефинира корпоративната социална отговорност като корпоративна устойчивост и отговорност и обясни, че целта на всеки сериозен бизнес е да се развива и печели дългосрочно, но важното е да го прави пазейки баланса между интересите на всички страни – клиентите, служителите, обществото, околната среда. За да се върне доверието във финансовите институции, те трябва ясно да представят своите етични и отговорни практики, смята той.

СИБАНК и ДЗИ представиха и резултатите от проучване сред общите им бизнес клиенти – средни  и големи компании, за отношението на бизнеса към корпоративната социална отговорност. 76% от тях са отговорили с „категорично да“ и „по-скоро да“ на въпроса „При избора на банка и застраховател интересувате ли се от репутацията им като социално отговорни компании“, а мнозинството от тях – 87%, виждат пряката връзка между КСО и успешното развитие на бизнеса.

Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ, представи основните принципи на социална отговорност на двете компании, единият от които е именно клиентската удовлетвореност не само от продуктите и услугите на компаниите, но и от обществената им дейност. 

Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондация „Помощ за благотворителността в България“ обясни, че КСО е инструмент за саморегулация и наблегна на факта, че в съвременния свят тя се превръща в конкурентно предимство за компаниите.

Марина Стефанова, изпълнителен директор на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, подчерта доброволния характер на Доклада към обществото и напомни, че съгласно европейските директиви от 2017 г. голяма част от компаниите ще отчитат задължително не само финансовите си резултати, но и нефинансовите.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер