финанси > банки
СИБАНК и ДЗИ с общ Доклад към обществото
|
76% от анкетираните клиенти на двете компании твърдят, че при избора на банка и застраховател се интересуват от репутацията им като социално отговорни компании
87% смятат, че КСО пряко влияе на развитието на бизнеса.
|
СИБАНК и ДЗИ представиха своя доклад днес по време на кръгла маса на тема „Кое прави финансовите институции социално отговорни“, организирана съвместно с Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, Фондация „Помощ за благотворителността в България“ и Българската асоциация на пострадалите в автомобилни катастрофи.
Участниците в дискусията подчертаха, че социалната отговорност на компаниите не е еднократен акт, извършван като отделна от бизнеса дейност, а ДНК - то на самия бизнес.
Петър Андронов, кънтри мениджър на КВС за България и главен изпълнителен директор на СИБАНК, дефинира корпоративната социална отговорност като корпоративна устойчивост и отговорност и обясни, че целта на всеки сериозен бизнес е да се развива и печели дългосрочно, но важното е да го прави пазейки баланса между интересите на всички страни – клиентите, служителите, обществото, околната среда. За да се върне доверието във финансовите институции, те трябва ясно да представят своите етични и отговорни практики, смята той.
СИБАНК и ДЗИ представиха и резултатите от проучване сред общите им бизнес клиенти – средни и големи компании, за отношението на бизнеса към корпоративната социална отговорност. 76% от тях са отговорили с „категорично да“ и „по-скоро да“ на въпроса „При избора на банка и застраховател интересувате ли се от репутацията им като социално отговорни компании“, а мнозинството от тях – 87%, виждат пряката връзка между КСО и успешното развитие на бизнеса.
Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ, представи основните принципи на социална отговорност на двете компании, единият от които е именно клиентската удовлетвореност не само от продуктите и услугите на компаниите, но и от обществената им дейност.
Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондация „Помощ за благотворителността в България“ обясни, че КСО е инструмент за саморегулация и наблегна на факта, че в съвременния свят тя се превръща в конкурентно предимство за компаниите.
Марина Стефанова, изпълнителен директор на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, подчерта доброволния характер на Доклада към обществото и напомни, че съгласно европейските директиви от 2017 г. голяма част от компаниите ще отчитат задължително не само финансовите си резултати, но и нефинансовите. |